Királyság: Jézus Urunk édesanyja Adiabene pártus királyi hercegnő volt és így az „emberfia" az eddig ún. „názáreti Jézus" - PÁRTUS HERCEG az Adiabene királyi ágból

Szeretettel köszöntelek a Szakrális Királyság közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 361 fő
  • Képek - 372 db
  • Videók - 240 db
  • Blogbejegyzések - 198 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 58 db

Üdvözlettel,

Szakrális Királyság vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Szakrális Királyság közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 361 fő
  • Képek - 372 db
  • Videók - 240 db
  • Blogbejegyzések - 198 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 58 db

Üdvözlettel,

Szakrális Királyság vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Szakrális Királyság közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 361 fő
  • Képek - 372 db
  • Videók - 240 db
  • Blogbejegyzések - 198 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 58 db

Üdvözlettel,

Szakrális Királyság vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Szakrális Királyság közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 361 fő
  • Képek - 372 db
  • Videók - 240 db
  • Blogbejegyzések - 198 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 58 db

Üdvözlettel,

Szakrális Királyság vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A korai kereszténység igaz történetét nem lehet megírni a Pártus Birodalom politikai és vallási körülményeinek alapos ismerete nélkül. Ugyanis:


1.) A Pártus Birodalom - helyesebben - a Pártus Monarchia Kr. e. 256-tól Kr. u. 326-ig, a mai Irak és Irán területét töltötte be és időlegesen a mai Palesztina és Szíria is hozzátartozott.


2.) Jézus tanítványai - az Apostolok - mind „Keleten", Ázsiában - tehát itt, a Pártus Monarchia területén - hirdették Jézus Urunk igéjét. Feltétlenül hatalmas egyházpolitikai érdek fűződik ahhoz, hogy a zsidó-kereszténység tudatosan elkerüli az Apostoloknak itteni működését és munkásságukról részletes tudósítást nem ad és írásaikat nem ismerteti. Ezt az „érdeket" keressük.


Azért használjuk a „monarchia" elnevezést, mert miképpen a pártusok elődeinél - Sumériában - a „város-államok" összességének jóváhagyásával kelet­kezett a központi hatalom (amit ők a „négy világrész ura" titulussal fejeztek ki), ehhez hasonlóan, a Pártus Birodalom egész területén uralkodó ARSÁK-dinasztia egyesítette és uralma alá vonta e hatalmas területen létező feudális hercegségeket és kiskirályságokat. Ezeknek egyike volt a perzsa hercegség (a későbbi „szaszanidák" ) és az Adiabene királyság.

 

Mindezek azonban alárendeltjei voltak az „arsacida-dinasztia négy királyának", akik szintén monarchikus módon uralkodtak Örményországban, Pártiában, Indo-Párfiában és a Habdál-Hunok (fehér-hunok) országában, a Káspi-Aral-Oxus térségben. Hogy a Pártus Monarchia zömét képező egyfajú és egynyelvű hun-magyar pártus nemzetség milyen hatalmas, erős, nagyszámú és az akkori világban jól ismert volt, azt megtudhatjuk Senecca Lucius Annaeus (Kr. u. 3-65.) írásából, aki így nyilatkozott:


„Az emberi genusnak fajtái vannak: a görög, a római és a pártus".


Senecca mondását bizonyítja a rómaiak története, mert a fél világot uraló „Római Birodalom" háromszor támadta meg hódító szándékkal a Pártus Monarchiát és „háromszor" maradtak holtan, legyőzötten a római légiók a csataté­ren. Ezek a pártus győzelmek, illetőleg római vereségek is hozzájárultak ahhoz, hogy a rómaivá lett zsidó-kereszténység történetírói igyekeznek a Pártus Birodalomról minél kevesebbet tudósítani és azt a keveset, amit közölnek, azt is a pártusok kárára teszik. Nem lehet véletlen tehát az sem, hogy a korai kereszténység történetének ismertetésében az „eltitkolás", „elhallgatás" és a „másítás" főképpen és elsősorban az ellen indult meg, ami az Adiabene névhez kapcsolódik. Hiszen láthatjuk, hogy 2000 év után, csak MOST értesülünk (a régi „kiátkozás" veszélyét magunkra véve) arról, hogy Jézus Urunk édesanyja Adiabene pártus királyi hercegnő volt és így az „emberfia" az eddig ún. „názáreti Jézus" - PÁRTUS HERCEG az Adiabene királyi ágból.

 

 

network.hu



Az általános tudatlanságon pedig ne csodálkozzunk, mert - miként már említettem - a nyugati történészek és egyháziak, egyházpolitikai okokból, egy­szerűen nem írtak a pártusokról.

Az első - nyugati - felvilágosítást Rawlinson George közli, aki 1873-ban írt nagyszerű könyvében bizonyítja azt, hogy:


„A Pártus Birodalom ötszáz éven át Róma minden támadását leverte, mellyel a rómaiak az Eufrátesztől keletre eső területeket akarták elfoglalni." „...Párfia, a római hatalom ellenpólusa és Róma riválisa, amelyik Rómával megosztotta az akkori emberiség fölötti felségjogot."


„A Pártus Birodalomban nagyobb jólét és gazdagság volt, mint amit az ember elképzelhet." (Rawlinson G.: „The Sixth Great Oriental Monarchy" /Longmann's Green and Co. London, 1873.)


Utána a német Gutschmidt A. (Geschichte Irans, 1888.) emlékezik a pártusokról, bemutatva a pártus uralkodók által veretett pénzeket és csak annyit ír róluk: „hirtelen megszűnt ez a birodalom akkor, amikor a leghatalmasabb volt." Semmi többet. Azt akarom itt hangsúlyozni, hogy ezek a „nyugatiak" egyáltalában nem ismertetik azokat a bőséges adatokat, melyeket a régi görög, római és főleg az örmény írók szolgáltatnak a Pártus Birodalom történetéről.


A mai magyar kutató szerencsésnek mondhatja magát, mert mindezeket az adatokat és írásokat összegyűjtötte Lukácsy Kristóf, szamosújvári plébános és csodálatos alapossággal megírt könyvében közli. („A magyarok őselei, hajdankori nevei és lakhelyei az eredeti örmény kútfők után" , Kolozsvár, 1870.) Hallgassuk meg őt, hogy mit ír a Pártusokról:


„A Parthusok, kik Nagy Sándor halála után lerázván a Syro-Macedonok igáját, urai lettek fél Ázsiának és a rómaival nagyság- és hatalomban versenyző birodalmat alkottak, 150-dik évben a keresztény számlálás előtt, az Örményeknek az Arsacidákban egy dinasztiát adtak, mely az V-ik század (428) elejéig uralkodott Örményországban. Ezen időszak a történetírás korába esvén, a Parthusokról sokkal több és világosabb adatokkal szolgálhatunk a magyar régiségek kutatóinak, mint a daha, saca, massageta és más, a históriai idők előtt Örményországban lakott hun-magyar Szkítákról.

 

A nevezett népek csak némely helység és nemzetség nevekben örökítették meg emléküket Örményországban; a Parthusok emlékeivel ellenben tele Örményország, telvék nemzetünk évkönyvei, történetíróink egész sorát adják az örmérry­parthus Arsacida királyoknak; ugyanazt teszik némi szakadozottsággal a görög és római történetírók. Az Arsacidák hozták rendbe és szervezték újból a már évezreddel azelőtt a hatalmas Babyloniak, Assyrok és Medusok korában fennállott, de Macedon Sándor hódításai és főképp utódainak folytonos viszálkodásai miatt zavarba jött és több királyok közt feloszlott örmény birodalmat.


Ők adtak a nemzetnek, az akkori idők és uralkodók fogalmai szerint alkotmányt; az Arsacidák korában tértek az Örmények a keresztény hitre, alattok nyert lendületet az örmény irodalom, ők tették le alapját azon polgárosodásnak, miveltségnek és hatalomnak, melynek Örmérryország azon kora századokban örvendett; szóval ők voltak alkotói azon polgári és egyházi intézményeknek, melyek, daczára azon sokféle viszontagságoknak, melyeken az örmény nemzet honában és azon kívül keresztül ment; részben máig is fennmaradtak, melyekhez a nemzet híven és vallásos kegyelettel ragaszkodik.

 

Arsacida volt a nagy Tigranes, Arsacida Örményország nagy apostola, Sz. Gergely; Arsacida Szent Iszák pátriárcha, ki a szentírás fordítása által az örmény nyelv szabályait örök időkre megállapította, kinek idejében aranykorát érte és élte az örmény irodalom."


A bibliaolvasó plébános írása ez, melyben a következők igen fontosak:


a.) Kr. e. 150-ben a pártus Arsacida-családból származik az örmény királyoknak a dinasztiája.


b.) A történelmi idők előtt Örményország területén is hun-magyar-szkíta népek laktak.


Azután elmondja Arszák származását így: (220. oldal)

„Antiochus országlásának tizennegyedik évében a Párthusok a Macedonok igáját lerázták és az Euthaliták királyának fia lett királyuk, kinek nemsokára Kelet és Észak-Ázsia minden népei meghódoltak."


„A nisibi emlékirat az első és egyetlen, mely Árszakot hun-magyar királyi vérből származónak mutaja be." (227. oldal)


„A történetírás nem emlékezik arról, hogy a Párthurok, jóllehet 500 évig urai voltak Perzsiának, ezen időszak alatt valaha a Saca, Daha, Massagéta, Hun-magyar-szkíta népekkel háborúba elegyedtek volna, sőt inkább arról tanúskodik a história, hogy legmélyebb békében éltek egymás közt a hun­magyar-szkíták és a párthusok. Hogy a Párthus-Arsacida királyi hercegek hun-skytha fajrokonaik királyi udvaraiban neveltettek.....hogy a rómaiak által kiszorított, trónvesztett Párthus-Arsacida királyok és trónkövetelők hun­magyar-skytha véreiknél találtak menedéket és segélyökkel nyerték vissza trónjaikat." (A 228. oldalon, hivatkozva Tacitus, Justin, Plinius, Procepius és Theophylactos írásaira.)


Fontosnak véltem e hivatkozásokkal bebizonyítania pártus-hunmagyar­scytha és örmény népi azonosságot, mely a Földközi-tengertől - Anatóliát is beleértve - a Káspi-Aral-Oxus térségig, a Kaukázustól délre a Perzsa-öbölig és az Indus folyóig terjedt, mert ebbe a hatalmas Pártus Moharchiába tartozott az Adiabene királyság is.


Sajnos erről az Adiabene királyságról - miképpen panaszkodtam - a nyugati írók semmit sem írnak. De a már zsidó-kereszténnyé vált örmény történészek is tartózkodó álláspontra helyezkednek és óvatosan elkerülik ezt a nevet.


Egyedül Strabo, a régi világ egyik legnevezetesebb földrajzi és történet­írója - aki Örményországot jól ismerte - dicséretesen írva az örményekről, egyedül ő említi ADIABENE-t a következőképpen:


„Ad Occidentem est Adiabene et mesopotamia....quamquam propium princípium habeat, nununquam Armenia adhaerescit." (De situ orbis L. XVL) .....vagyis magyarul:

„Nyugatra van Adiabene és Mezopotámia, mindegyik saját hercegséggel és nem tartornak Örményországhoz."


 

 

Sokat keresgéltem olyan térkép után, melyen Adiabene fel van tüntetve, de csak Colledge könyvében találtam meg. (Malcolm A. Colledge: Parthian Art." - Cornell Univ. Pres. Ithaca NY. 1977.) Közlök egy kinagyított részletet belőle. de ADIABEl1'E határait feltételesen rajzoltam be, mert csak a különféle hivatkozásokra lehet támaszkodni.


Ilyen az is, mely mondja, hogy Edessa volt Adiabene királyság egyik fővárosa, ahol V. Abgar uralkodott (Kr. u. 13-50) Gutschmidt kronológiája szerint és Eusebius arról tudósít,hogy „Abgar, Edessa királya ír szemrehányó levele Tiberius császárnak Pilátus igazságtalanságát közölve és megbotránkozva Jézus keresztre feszizése miatt". (Hist. Eccl. I. 13-15.)


Chorenei Mózes egészíti ki Eusebius közleményét a következő adatokkal:


Edessában Abgar király hatalmas könyvtárat alapított és ide hozta át a Nisib-i Naptemplom könyvtárát is... Tiberius császárhoz intézett levelének párját (másolatát), amit Jézus cselekedetei és Istensége érdekében irt, valamint egyéb leveleit is levéltárába tette." (Chorenei Mózes: „Örmények történetei", 2.k.10. és 37. f.)


A közölt adatokkal a következő feltételezéseink mondhatók valóságnak:


1.) Megtudjuk, hogy Abgar mint Adiabene királyság uralkodója volt Tiberius császár informátora a Jézus ellen elkövetett merénylet és a benne résztvevő személyek felderítésében. Ennek következtében vitette megbilincselve Pilátust és cinkosait, a zsinagóga hercegeit Tiberius császár Rómába - miként a közölt apokrif-evangélium azt írja.


2.) Ez az evangélium közli, hogy Mária-Magdala Tiherius császárnál személyesen tiltakozik a Jézus ellen elkövetett merénylet miatt, mint Jézus hozzátartozója. (Ugyanis csak hozzátartozó (testvér, szülő, vagy feleség) „hivatkozhatott" a császárra az igazság érdekében, a római törvény szerint). Mária-Magdalát tehát Abgar által megszervezett és a protokolt betartó diplomáciai küldöttség vihette el Tiberius császárhoz. Ennek következtében


3.) Abgar, mint az Adiabene királyság uralkodója hivatalosította Mária­Magdulát Jézus Urunk hitveseként, mert csak „hitvesként" tiltakozhatott ő Pontius Pilistus római helytartó igazságtalan ítélete miatt, unnak legfőbb uránál.


Így lassan felderítjük az eltitkolt ügyeket és arra is kell gondolnunk, hogy a térképen feltüntetett határokon belüli városokban is ott lehettek az Adiabene királyság hercegei, mint kormányzók, uralkodók, így KALAKH (Nimrud) és MOSSUL is ilyen kormányzóság alatt állott. Teljesen hasonlóan ahhoz, miként a Pártus Monarchiához időlegesen hozzácsatolt SAMARIA (Galilea) is megkapta a kormányzóját annak idején, Mária édesapja - Adiabene Nakeb herceg ­ személyében. De hogy Edessa lehetett az elismert főváros, azt abból gyanítom, hogy az említett német Gutschmidt közöl könyvében egy uralkodási sorrendet Edessának a királyairól és itt a Vl. Abgar (Kr. u. 71-91) után uralkodó SANATURK-ot (Kr. u. 91-109) kifejezetten"King of Adiabene"-nek (Adiabene királyának) nevezi.


EDESSA tehát főváros lehetett, már csak azért is, mert távol esett az esetleges örmény befolyástól, Kr. u. 242-ig, amikor is római fennhatóság alá került.


De addig - az Adiabene királyság idején - a királyi hatalom legfőbb és hivatásszerű működése arra összpontosult, hogy Jézussal - a Pártus Herceggel - a Földön véglegesített „Fény-vallás" (valószínűleg az, amit az ortodoxia akkor „Melkizedek"-i vallásnak és későbben „Jézusi-scythizmusnak" nevezett) legyen az alkotmányos uralkodás és boldog élet indítéka és biztosítója.

 

Talán azért találunk a mi évszázadunkban uralkodó zsidó-keresztényi felfogás szerint gondolkodó és nyomozó történészek között olyan irányzatot, mely mindenképpen el akarja feledtetni a nemzsidó Jézushoz tartozó vallási szervezetek létezését és azt bizonyítani, hogy ez a zsidóságból indult ortodoxia már a Kr. u. I. században papokkal és püspökségekkel rendelkezett. Ezt ők azért teszik mert valószínűleg ismerik azokat az „elrejtett" okmányokat, amelyek Jézus Urunk feltámadása után igen erősen megindult „Jézus-Hitre" vonatkoznak. Ugyanis a Moussuli Szeminárium szíriológusa - prof. A. MINGANA - igen felkeltette a szakmabeliek érdeklődését egy általa talált régi írással már 1904-ben, mely „ARBELA Krónikája" néven lett ismeretes. Ez a „krónika" igen ellenséges módon ír a pártusokról, de felsorolja az egyes perzsa és Adiabene királyok uralkodási sorrendjét.

 

A szakmabeliek többsége megállapította azt, hogy ez a „ Krónika" prof. Mingana hamisítása. Ennek ellenére, igen sok „pártus-ellenes" történész hivatkozik rá, mint „forrásadatra". (Főként DEBEVOIS. N. C. „Political History of Parthia", 1938. c. munkájában, valamint Colledge és Frye is.) Van olyan is, aki az „Adiabene királyi háznak a „kereszténységre" való áttérését" írja le. (Neusner. J. 1996.: „The Conversion of the Royal House of ADIABENE to Christianity" - NUMEN Vol. XI11. Fasc. 2.). - Ezekre csak azért hivatkozom, hogy bemutassam az „Adiabene királyság" tagjainak fontosságát, mert azért folytatódik napjainkban is a hamis adatok közlése, hogy Adiabene Mária hercegnőnek pártus származására fény ne derüljön és maradjon csak az evangéliumi értékszellem szerinti zsidónő, akinek „Szentfia" csak annyit tud mondani:

„Mi közöm hozzád asszony!" (Jn. 2., 4.)


De II. János Pál pápa is jól ismeri az „igazság" történetét és a húsvéti „ex Urbi et Orbi" kinyilatkoztatása után 1997. pünkösdkor is ezt az igazságot szolgálta. Így beszélt: „..az evangelisták elhallgatják az igazságot Jézus (ő Krisztust mond) feltámadásának a körülményeiről."


E kijelentés igen vádolja az evangélistákat, mert a pápa szerint Máté-Márk­Lukács és János vagy tévedtek, vagy tudatosan változtattak a történéseken akkor, amikor a feltámadás körülményeiről és annak tanúiról hírt adnak. A pápai fogalmazás szerint - az evangéliumi írásoktól eltérően - „minden bizonyosság szerint Jézus édesanyja - a Madonna - volt az első személy, aki előtt Krisztus megjelent."


De még azt is hozzáteszi II. János Pál pápa e kijelentéshez, hogy:


„Az evangelisták hallgatásából még nem következik, hogy Krisztus ne jelent volna meg Máriának és inkább azokat az indokokat kell megkeresni, amik az evangélisták hallgatását motiválták. - Ha az Újtestamentum szerzői nem beszélnek Mária és a feltámadt Fia találkozásáról, annak oka az lehet, hogy egy ilyen tanúságtétel - az anyai elfogultság miatt - hihetetlen lett volna a feltámadást tagadók szemében."

 


Badinyi Jós Ferenc: Jézus Király, a Pártus herceg (részlet)

Címkék: adiabene királyi ág jézus urunk pÁrtus herceg

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Dr.T.Túri Gábor üzente 11 éve

Kedves Klárika!
Engedje meg, hogy mindannyiunk nevében megköszönjem ezt a szépen összeszedett írását.
Ugyanakkor, ha megengedi - minden szerénytelenség nélkül - szeretnék a magam részéről ehhez úgy hozzászólni, hogy idéznék a nemrég megjelent könyvemből, (Dr.T.Túri Gábor: "Nyisd fel a szemed és lássál" Pythia könyvkiadó), amelynek az idézett fejezetében, szintén ezzel a témával foglalkozom. Ebben a fejezetben a Turul nemzetség származása és Imre herceg volt a téma.
Idézet:
".....Így és ilyen előzmények után lett tehát Vajk, a magyar-avar Szent Koronával megkoronázva és ezt a királyságát a pápa Európában példa nélkül módon, apostoli-királyságként ismerte el.
Ez pedig Magyarországnak valóban egy egyedülálló függetlenséget jelentett, éspedig nem csak a Német-Római-Birodalomtól, hanem magától az adományozó Vatikántól is.

A magyarok ugyanis, Ebből következően, a pápa jóváhagyása nélkül választhatták meg királyukat.
És ez az így megválasztott király pedig, mint apostoli felség - ellentétben a többi európai királlyal - az ország keresztény főpapjait mindekor, a pápa jóváhagyása nélkül választhatta meg és kenhette fel!!!

Az ekkor megszülető Magyar Királyság tehát úgy egyházilag, mint világilag az európai átlagnál feltünően nagyobb önállóságot élvezett.

Igy tehát már ebből a politikai nézőpontból is erősen kétséges, hogy Gizella tisztán német származású lett volna. A nagyhatalmi politikát folytató önálló Magyar Birodalom számára nem lett volna kivánatos, egy erősödő német politikai befolyás, akkor, amikor a királyi udvarban, a nyugati papok révén a németek száma, már amúgy is erősen megnövekedett….
Így Gizella egyedül és csak is, a részbeni avar származása miatt válhatott István jegyesévé, amiben megtestesült a fehér magyar, vagyis avar és a fekete magyar, vagyis Árpád-i ág egyesülési törekvése….


Ebből következik tehát, hogy Imre, Gizella fia is magyar, pontosabban magyar-avar származású volt, éspedig anyai részről is és mint ilyen, igy nem is a magyar uraknak, hanem, ha belegondolunk, valójában a németeknek és a Vatikánnak kellett, hogy az útjában álljon.

Miért?
Mert ezidőben, mint láttuk, hosszas diplomáciai tárgyalások után, egy olyan erős és független magyar királyság jött létre, amely katonai potenciálja következtében, képes volt integrálódni az akkori nyugati kereszténységbe.
Mindez természetesen zavarta a német politikai terjeszkedést vagyis a Német-Római Birodalom nem örült a jelenlétünknek….
De ugyanakkor nem csak világi, hanem egyházi téren is voltak ellenlábasai ezen új Kárpát-medencei királyságnak. Egy szakrális jellegű magyar királyság létrejötte és megerősödése ugyanis valójában, a Vatikán szemében volt a legnagyobb szálka.

Ez utóbbi, az elözőknél azért jelentett egy nagyobb horderejü problémát, mert a pápa, a mindenkori magyar király személyében, egy hitbéli és egyházi riválist látott ….

Hogy ezt megértsük, először azt kell kiderítenünk, hogy mi volt a tényleges oka annak, hogy a magyar királyság az európai átlagtól messze kimagasló egyházi függetlenséget élvezett és az Apostoli címet viselte.
Mert nehogy azt higyjük, hogy ez egyszerűen csak pápa részéről megnyilvánuló „nagylelkűség“ eredménye volt.
Ezt a címet – logikusan - akkoriban el sem várhattuk volna a Szent Széktöl, hiszen Magyarország, a hivatalos és ma elfogadott történelmi állásfoglalás szerint, egy fiatal éppen megalakuló hatalom volt, amely a pogányságból alig egy pár év leforgása alatt lépett be a keresztények közösségébe……
És most gondoljuk meg!
Ezután rögtön egy olyan kiváltságot kapott, amely addig és ezután, egyetlen európai országot sem illetett meg és mindezt méghozzá az Apostoli címmel egyetemben kapta…..

Ez tehát, akárhogy is vesszük, nem lehetett egy véletlen, vagy „keresztényi türelem“ eredménye a pápák részéről.
Itt más okokat kell keresnünk, amelyeknek valóban fontos és kényszerítő történelmi tényezőknek kellett lenniük….

Lássuk tehát mik voltak ezek.
Ezen okok megértéséhez azonban, vissza kell mennünk az Árpád-házi királyainkat adó Turul nemzetség származásához, amelyet érdemes több oldalról is megközelíteni.

Ők magukat „Szabartoi aszfaloi“ eredetünek tartották, mint ezt Bulcsu és Árpád dédunokája, Tormás egykoron, Bíborbanszületett Konstantin császár előtt Bizáncban, a magyar fejedelmi család származásával kapcsolatban, kijelentették.
Ez pedig, az akkori hibás görög rögzítés ellenére is, még ma is jól érthető és nem jelent mást mint a szabir-tői ősfalu-i vagy még máshogy a Szabir-tó területéről való származás vallását.
Ez a Szabir tó, a Kaukázustól délre elterülő Van-tó, az egykori Pártus birodalom és az Adiabenei királyság környéke.
Ezek a „szavárd magyarok“, az un.perzsiai vallásháború idején, Kr.u.750-ben, a mohamedán nyomás elől visszahúzódva, a Kaukázuson átkelve jöttek el a mai Perzsia területéről.

Ez a nép, a már a korábbi időkben is ezen a pártiai területeken élő, MÁGUSOK törzséből alakult ki.
És igy lett a nevük később MAG(y)-ar.
A mi nyelvünkön ők voltak a MAGAS-ok, a MAGOS-ok népe.

Kik is voltak ezek a MÁGUSOK és mi volt az eredetük?
A perzsa “Avesztá”-ban a Pahlavi Jamaspi, vagyis a pahlavi iratok írnak egy fehér hun mágus papkirályról, akivel ők harcot vívtak. (11.)
Ebben az Avesztában, a Gathai részben, továbbá olvasható bizonyos mágusokról, akik az elsűlyedt földrészről (Muror Atlant-ról) származtak és innen menekültek a Kaukázus vidékére. Pontosabban a Kur és Araxes folyók közé, a mai Azerbajdzsán területére és a Kárpát-medence felé, amely utóbbiak nyomai Tordoson és Bálványoson megtalálhatók !!!

De most térjünk vissza a Kur és Araxes területén letelepedett mágusokhoz, akikről szólva azt is tudnunk kell, hogy később az ö leszármazottjukként született ZARATHUSTRA,
ZsARAT USToRA, vagyis a tüz, a zsarát ostora, a zsarátverő.

És itt megint nem szabad elfelejtenünk, hogy később, több évszázad múlva, a szintén hun, Atilla, pedig az Isten ostora lesz…

Zarathusztra gyermekkorában a mágus remetéknél tanult és később, mint vallásalapító, a hun faj hitújítója lett.

Az ezt követő vallásháborúban a hun nép kettészakadt és a déli feléböl lettek a szaka hunok, akiknek birodalma egészen a kínai szinkiang tartományig terjed.

A kinaiak őket “Juet csi” néven nevezték, majd később a nevük “Wusun”-ra változik.

Ugyanezt a népet a görögők pedig “Ephtalita” néven ismerték, így tehát ők azok az ephtalita hunok, akik később mint AVAROK, a mágus papi törzsük köré tömörülve, Atilla után ismét egy turáni-hun fajú birodalmat alkotnak, illetve állítanak helyre a Kárpát-medencében….

Az É-Indiában letelepedett, “leszakadt” un. szaka-hunok mágus papkirályi törzséből származik a nepáli Kapilavatsu-ban Kr.e.560-ban született TATA vagy GATA.
Ő lesz Zarathusztra után, a másik nagy vallásalapítója a hun népnek.
Tata, később az észak-indiai BIHARI-tartományban lévő Gallya hegyén “megvilágosodik” és BUDHÁVÁ lesz!!

A Tata, Bihar, Galya, Buda mind-mind magyar szavak amelyek, mint települések a mai Magyarország területén is megtalálhatók!!!

Ezekből az előbb említett szakadár Szaka-hunokból lettek később az egy pártba tartózó PÁRTUSOK, akik első királyuk Árszák (a szakák fényár-ja) vezetésével egy félezer évig fennálló békés birodalmat alapítanak, majd birodalmuk bukása után, mint szabirok vonulnak észak felé, a Kaukázuson túlra....

Ez a hun-szabír-magyar tudat, még IV.Béla magyar király udvarában nagyon is elevenen élt, hiszen a királyné, Laszkaris Mária pontosan erre a területre küldi Ottó fratert, rokonokat keresni.
És valóban 1233-ban itt meg is találják, az akkor még magyarul beszélők népcsoportját.(1)

A pártusok királyi családja származásával kapcsolatban több kora-középkori örmény forrás is megemliti, hogy az Arszakidák egyenesen a hun dinasztiából származtak.
Mivel az örmény királyi trónon, a Pártus Birodalom bukása után is - még jó 300 évig - Arszakida uralkodók ültek, igy ezt a saját királyaikról szóló örmény adatot, meglehetösen biztosnak vehetjük.(15)

Ugyanakkor ezek az örmény források arról is megemlékeznek, hogy ezeken a kaukázusi területeken magyarok élnek. (2)

Hogy a pártus-hun-magyar kapcsolatot jobban megérthessük, érdemes most nagyon röviden bemutatni, e Kaukázustól délre eső terület történelmi folyamatait.
Ezért most vissza kell térnünk az időben egészen az asszír birodalomig, amely egykoron a magyari népekhez tartozó Kassiták birodalmát váltotta fel.

Ez az Asszír birodalom pedig, amely mindennél kegyetlenebb volt, végül is később, a szkita-méd szövetség támadása miatt bukott meg.

Herodotosznál megtaláljuk ezen egyesült hadműveletek vezérének még a nevét is, aki nem más, mint a szkíták királya Kyaxares vagy más fonetikával: KI-AG-SAR-AZ volt, aminek a jelentése: az “egyetlen birodalmat alkotó király” (40)
Miután ez a szkita-méd szövetség Kr.e.612-ben, Ninivénél legyőzte az asszírokat, megalakulhatott ismét a rég megszünt Káld-Birodalom, mégpedig “Új Káldeus-Birodalom” néven.
A birodalom székhelye Babilon lett.
A szabadságukat visszaszerzett médek, most e birodalom keretében éltek tovább. (41)

A káldok birodalmát követő achamenidák első királya, a méd anyától származó Cyrus megalapította az perzsák un. Achamenida dinasztiáját.
Utánuk a macedon Alexander, vagyis Nagy Sándor uralkodott, akit pedig a szeleukidák rövid ideig fennálló birodalma fog követni.

Mindezektöl keletre, a mai Irán keleti részén, pedig a kusok népe élt, de ugyanez a nép telepítette be egykoron a Kárpát-medencét is….
Lukácsi Kristóf (42) leírja, hogy a görögők e kusokat szkítáknak nevezték egészen az i.u.5.századig.
Ezután nevüket megváltoztatva, a hun vagy euthalita-hun néven találkozunk velük.

Ismert egy un. Nisib nevü oszlop(56), ahol a következők olvashatók:
“Hatvan évvel Macedon Sándor halála után a Chusok földjén Aria Bahl városában a Párthusokon a hös ARSZAK uralkodott…”

egy más helyen pedig így folytatódik:
“Antiochus országlásának 11.évében a Párthusok a Macedonok igáját lerázták és az
Euthalita-Hunok királyának a fia lett királyuk…”

I.e.220-ban, ARSZÁK trónralépésével tehát megalakult a Pártus Birodalom és megkezdődött a magyarok származása miatt, számunkra oly fontos, Arszakida királyok fényes uralkodási periódusa.
Fontos megjegyezni, hogy a birodalom fennállása Berozamad fia Kamszár uralkodásával
i.u.326-ban fejezödik be, nem pedig i.u.220-ban, amint ezt az indogermán történészek állítják.
Mert ez utóbbi dátumtól valójában csak a birodalom hanyatlásának idejét és az ezzel párhuzamosan kialakuló perzsa befolyás megerősödését számíthatjuk….
(Erre a későbbiekben még visszatérünk)

A bizánci “Biborban született” Constantin császár, valamint Cedrenusz (57) is leírja, hogy
Nagy Leo bizánci császár, a pártus Arszakida dinasztia hatalomvesztése után, annak pártus és örmény tagjait, Kr.u.470-ben befogadta birodalmába és ott birtokokat és rangos állást biztosított a számukra.(42)

Ezek hatalma, itt minden bizonnyal egyre erősödőtt, mert Basiliosz, aki szintén ezektöl az Arszakidáktól származott, már mint császár uralkodott 976-tól a bizánci trónon .
Ez az Arszakida ág , ugyan megszakításokkal, de mégis 212 évig uralkodott Bizáncban.
Tagjai között találjuk a már említett I.Basalioszt,
VI. (bölcs) Leo császárt,
a tudós Konstantinusz Porphyrogenitus császárt,
II.Romanus-t,
II.Basilius-t valamint
VIII. Konstantin császárokat.
(Ez ismert volt Örmenyországban is, mert az ottani két történész Asolich és Vartan is megemlékeznek ezen Arszakida bizánci uralkodókról.)

Hogy tisztán lássunk a “pártus kérdésben” feltétlenül meg kell említeni, hogy két nagy nemzetsége volt a pártus Arsacidáknak(Arszákoknak), éspedig a Karen (Kerény) és a Surena (Surány-Szörény) ág.
A Karen ág a Kusok földjéről Balch-ból((Bahl) származik, amelyet a pártusok ősi fészkének tartanak, míg a másik ág, a Surena pedig, az Arszakok perzsiai területéről.

E két ág létrejöttének a története a következő:
az Arszakida Arsavir királynak a halála után, a három fia, éspedig
Artaxerxes,
Caren és
Suren nem tudott megegyezni a trón öröklésében.
Így az örmény királyt Abagar-t kérték fel dönteni.
Abagar javaslatára, a trónt Artaxerxes kapta meg, azzal a feltétellel, hogy ha az ő nemzedéke kihalna, akkor az uralkodást a másik ág tagjai veszik át, akiket Bahli-Careneknek és
Bahli-Sureneknek neveztek és akik ettől kezdve két nemzetséget alkottak.
E nemzetségek nem tartoztak az ország egyetlen satrapája alá sem, hatalmuk független volt.

A Kr.utáni 3.századtól, ezen nemzetségekböl, már több Arszakida herceg, Örményországban élt.

Kr.u.226-ban a perzsák a szaszanida Artaxes(Artasires) vezényletével felkelést szerveztek és Artabán pártus uralkodót megölték.
Ennek megbosszulására, a rokon örmény király Chosroes és az ott élő Arszakida hercegek hadjáratot indítottak a pártus trón visszaszerzésére.
A történetíró Chorenei szerint, azonban a többi pártus nemzetség, a szaszanida vezetést eltűrve, a várakozással ellentétben, nem állt az örmény Arsacida hadjárat oldalára, így a trónt nem sikerült az Arszákok részére visszaszerezniük.
Ezzel egyidőben a birodalom keleti felében , a kusi területen élő Vesztadsan, az
Arszacida Bahli-Caren(Karen) nemzetség feje, is hadsereget indított az Arszákok trónra segítése érdekében.
Az örmény és a kusi hadak egyesülni kívántak a szaszanidák ellen.
A perzsa Artasir(Artaxes) azonban értesült e tervről és sikerült neki Vesztadsan hadát, még a két sereg egyesülése előtt megsemmisítenie.

Artasir e szaszanida győzelem után, az Arszákok Careni-ágának minden férfi tagját megölette, a csecsemőkorban lévő Berozamad kivételével, akit Purz, a család egyik hü tagja mentett meg és vitt vissza a Chusok országába, ahol a szaka, daha és a masszagéta szkíták éltek.
A későbbiek szempontjából fontosnak tartom itt megemlíteni, hogy e népeket az örmény források közösen Chus néven nevezik, e kusokat pedig Eliseus ugyanakkor HUN néven említi és Asolich pedig massagéta néven.(43)

Ezen HUN vagy KUS királyi háznak volt tehát a rokona, a Karen nemzetség lemészárlásából életbe maradt kisded, Berozamad, akit így ezen udvarban neveltek fel.
Az így felserdülö Berozamadtól oly annyira tartott a szaszanida Artasir, hogy megbékélést színlelve, visszaadta neki atyja egykori birodalmából Bactriát és Pártiát, ahol mint helytartó urakodhatott.

Berosamad, Artasir halála után, már saját birodalmának tekintette e tartományokat és később, nem csak a szaszanida Artasir fia Sapor ellen, hanem a rokon chusok főkagánja ellen is sikeresen meg tudta védeni országát...

E támadások azonban az idő múlásával sem csökkentek, mivel a Chus-Hun udvar továbbra is jogos un. „Arsacida-örőkségének“ tartotta e pártus területeket, és ugyanakkor a szaszanidák is el akarták hódítani tőle az országát....
Tehát a politikai feszültségek nem csökkentek, hanem tartósnak mutatkoztak.
Végül is Berosamad halála után, a fia Kamszár már a védekezésben teljesen kimerült.... Ezért országát 326-ban, békésen a rokon Chus-Hun birodalomnak engedte át, a szaszanidákkal szemben.

Ezután pedig ez a Kamszár, a szintén pártus Arsacidáktól származó Tiridateszhez, az örmény uralkodóhoz költözött, aki magas megbecsülésben részesítette élete végéig.
A történetíró Chorenei leírja ugyanakkor azt is, hogy Szent Gergely hatására - aki 329-ben született és az Arsacidák bahli Suren ágából származott - “Kamszár, családjával és számos kiséretével együtt a keresztény hitre tért és megkeresztelkedett.”(44)
Ìgy tehát ekkor már az Arszákok mindhárom ága, a Chareni-Kamszár, a Sureni-Szent Gergely és az örmények pártus Arsacida uralkodója Tiridat is főlvette a keresztséget.

Itt tartom fontosnak megemlíteni, Szigeti Istvánnak azt a véleményét, amely
a magyar Szent Koronát az örmény térítő, Szent Gergely terveztének tartja és amit ezen Arszakida származású térítő , a rokon III. Tiridatesnak szánt, aki a kereszténységet államvallássá nyilvánította.
Így ezen elmélet szerint, a magyarok Szent Koronája, eredetileg az Arszákoknak szánt korona volt…..(45)
E véleményből következően ez a Korona az örmény-Arszakoktól a hunokhoz került, majd a hun birodalom fénykora után ide ismét visszajutott. Később 451-ben, innen az avarokhoz került, éspedig akkor , “ amikor a szaszanida birodalom az avarokkal egyesülve megtámadta az örmény birodalmat….”

Mint az előzőkből kitünhetett, a hun, a pártus, a kus és a méd népnevek egyetlen népnek a különböző történelmi időkben való megnevezései, az indogermán történészek interpretálásában.

Az újabb kutatások (Altheim és munkatársai) alapján ma már azonban azt is tudjuk, hogy a pártus írás, amit mindeddig az idoeurópai kutatóknak nem sikerült megfejteni, „a sumér-akkád tőszavakra épült és az arámi-ABC betűivel írt megfelelő végződésekkel látták el őket“
....

Eddig az idézet.
Köszönettel és mély tisztelettel
Dr.T.Túri Gábor

Válasz

T István üzente 11 éve

Rendkívüli szellemi igénnyel kiválasztott részlet olvasói lehettünk a fentiekben.

További bizonyításként nézük a szöveg 3. pontja második bekezdésében előforduló SANATURK király névetimológiáját. Tisztán a magyar nyelv szabályai szerint képződött uralkodói név: S-ANA-TURK felbontásban. Magyarázatként az ŐS-ANYA-TURK fiát jelenve. De másik megoldás is adódik a magyar nyelv sokszínűségéből adódóan: SAN-A-TURK, ahol a san = Napisten-anyjának-turk, vagyis magyar fia.

Kérdezem: Gábriel arkangyalról, mint adiabenei hercegről milyen adatokkal szolgál Badinyi könyve? Tudtommal ő Jézus Krisztus vérszerinti apja.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu