Szeretettel köszöntelek a Szakrális Királyság közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szakrális Királyság vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szakrális Királyság közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szakrális Királyság vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szakrális Királyság közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szakrális Királyság vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szakrális Királyság közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szakrális Királyság vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
ŐSTÖRTÉNETÜNK AZ ÉGRE VAN ÍRVA
A Biblia szerint Noénak három fia született: Sém, Hám és Jáfet. Hám fia
volt Kús, aki nemzé Nimródot, aki hatalmas birodalmának kezdete
volt Bábel, Erek, Akkád és Kálnék, a Sineár földén. Noha, a ma
sumeroknak nevezett nép által lakott birodalom egykori királya, Nimród,
a magyar hagyományban, mint őskirályunk szerepel, sokáig szinte semmit
sem lehetett tudni róla. Sorozatunkban Nimród király nyomába eredtünk a
téma kutatóinak segítségével. Prof. Dr. Badiny Jós Ferenc sumerológust
kértük, ossza meg velünk Nimróddal kapcsolatos kutatásainak
eredményét.
- Ma az egész úgynevezett nimródi vagy nimrudi én
inkább az utóbbit használom hagyomány csak a mondavilágba
zsugorítottan éldegél a nép emlékezetében, a Habsburg, illetve a
marxista történetírás elpusztította azt is, ami még megmaradt belőle.
Ismeretes, hogy a Tarihi Üngürüsz szerint Nimrudnak két fia volt: Hunor
és Magor, akiknek az utódai a hunok és a magyarok, valamint arról is
tudósít bennünket, hogy egyazon nyelvet beszéltek. Történetüket, a
Csodaszarvas űzését, egy Adzsem nevű országba helyezi, ami nagy
valószínűséggel azt a területet jelöli, ami a mai Irak és Irán
területére esik, ahogy azt a fennmaradt írások mutatják. A szakirodalom
egyébként Adzsem helyett inkább az Elam nevet használja.
Rawlison
kutatásai is megerősítik azt a régi hagyományt, hogy Nimrudnak két fia
volt Mezopotámiában. Mindkét fiúról egy-egy várost neveztek el:
Káldeában volt MUGEIR (Magor?), Adzsemben HUN-URI (Hunor?)Keveset
foglalkoznak azzal, hogy a történetírás atyjának nevezett Hérodotosz a
szkítákat Herkulestől származtatja, akinek három fia volt: Agatirs,
Gelon és Szkíta. Ma már tudjuk, hogy a görögök Herkulese a mezopotámiai
Gilgames görög változata. Az akkád nyelven írt Gilgames eposznak
azonban megvannak a sokkal korábbi, sumer nyelven írt eredeti
töredékei, amelyek alapján a Gilgames eposz készült. Ma már a kutatók
az egész eposzt a Bibliában említett hatalmas uralkodó, Nimrud nevéhez
kapcsolják, így azon a véleményen vannak, hogy valóban élt és
uralkodott Nimrud, akinek a története később komoly változtatások
után megjelenik az Ószövetségben.
Meg kell említeni, hogy a régi
szkítáknál létező Nimrud-Gilgames hagyomány még Mátyás király korában
is élt, ezt bizonyítja többek között az is, hogy Mátyás szobrot
emeltetett a nemzet ősapjának, Herkulesnek.
- A fennmaradt írásos emlékekből, illetve hagyományokból mit tudunk még Nimrudról?
-A hagyományok alapján elmondhatjuk, hogy Nimrud, miután elhagyta
Asszíriát, keletre költözött, ahol új birodalmat alapított, az egykori
Mediát, Perzsiát, és Baktíriát is hatalma alá vette. Asszíriából
elindulva hatalmának központját Perzsiába, a hajdani Evilátba helyezte
át. Érdekes, hogy a hagyományok a térség első honfoglalóit mindig
kusoknak nevezték. Ezzel kapcsolatban pedig meg kell említeni, hogy a
régi sumer nyelvemlékekben megtaláljuk a KUS és KÁM szavakat. (K/H/ám
fia Kus, aki nemzé Nimrudot). KÁM azt jelenti, hogy a Tudás Isteni
Tökéletessége. A sumer szótárak KUS jellel értelmezik az Isteni
rendelkezést, és a KUS ékjel jelentése szarvasállat, ami alatt Kost
kell értenünk. A sumernak nevezett ékírásos agyagtáblákból kiolvasható a
káldeus hiedelem teremtéstörténete. Eszerint KÁM-ból, az Isteni Tudás
Tökéletességének a világából származik KUS-KOS. Magyarul Nimrud
nagykirály volt a kusi-kosi nép, őseink és a világ első tanítómestere.
Ezt támasztja alá az is, hogy Perzsiát minden korai forrás Adzsemnek
hívja. Higgins szerint az adzsa szó szanszkritul kost jelent. Ez
pedig azt igazolja, hogy Adzsem alapítója a biblia Kus pátriárka nevében
maradt fenn. Innen eredhet hát az Adzsem elnevezés, amely Kus földjét,
Szkítiát, és később Kézai Simon idejében már Perzsiát, Evilátot
jelöli.
- Sumer nyelven értelmezhető-e Nimrud neve?
- A sumerok
NIB-ÚR néven ismerték. Szerintük a Világ Világosságának, EN-LIL-nek a
fia volt. Sumerul a NIB-ÚR Párduc Urat jelent. Feltűnő, hogy a görög
Herkulestől a mezopotámiai Nimrudig vizsgálódva, mindenhol megleljük a
párduc hagyományt. A sumernak nevezett népnél találjuk például, hogy
párducbőrből készült kacagányt viseltek mint felségjelvényt már Kr. e.
3000. körül és emlékeztetnünk kell arra, hogy Árpádék is hasonló
öltözetet viseltek.
Az Ermitázsban, Nagy Péter cár gyűjteményében
található egy aranypárduc, amiről a katalógus azt írja, hogy az egyik
legrégibb szkíta királysírban találtak rá, amely a Kr. e. VII.
századból való, és az ilyen párducábrázolás igen fontos tényezője volt a
későbbi szarmata és hun szimbolizmusnak, tehát valószínűleg az
ősmitológia alakja.
A Jézus-hitű Álmosnál, Árpádnál is találkozunk a
párduc hagyománnyal, karizmatikus hagyomány fűződik hozzá, így nem
csoda, hogy próbálták megváltoztatni, a római kereszténységben báránnyá
változtatták, de az eredeti párducnak azért több helyen is
fennmaradtak a nyomai. Például Ják ősi románkori templomában egy
zárókövön párduc fejű és lábú bárány látható, de példaként hozhatjuk
fel a Domonkosfán és Zalaháshágyon talált ábrázolásokat.
Érdekes,
hogy Ozirisz is párducot jelent. (Os = sok, Iri = szem, sokszemű,
sokfoltú). Meg kell említeni, hogy Jézust a zsidók gyakran nevezték
Rabbi ben Panther néven, mert a Párduc, Nimrud fiának tartották. A
misztikusoknál pedig a párduc az élet - lehelet édessége, vagyis a
Szentlélek megfelelője. A régi hiedelmek az égi Párduc-Nimrudban a
Szentlélek sugarát látták. Az egyiptomiaknál hasonló hiedelmet
találunk, mert a Fény Fia, Ozirisz is párducnak van ábrázolva. Az
egyiptomi Halottak Könyve többször említi, hogy Ozirisz egyenlő
Orionnal.
- Milyen kapcsolat van az Orion csillagkép és Nimrud között?
- Az Orion az egyetlen csillagkép, amely az északi és a déli féltekén
egyformán látható, így az Égbolt Urának tartották. A hozzá való tartozás
nem kiválasztottságot, hanem Istenhez kapcsolódó kötelességek
elvégzésének hivatását jelentette. A szkíták magas erkölcsisége ezen a
hiten nyugodott, nemcsak az egyének, hanem az egész társadalom
felfogását és életmódját irányította. Mondhatjuk úgy, hogy nemzeti
vallássá lett anélkül, hogy valamilyen hierarchikus papi szervezettel
rendelkezett volna. Ez volt a híres szkíta erkölcs, szkíta hitvilág.
Az ősi Nimrud hagyomány a Nimrudi népeknek az Isten oltalmát hirdeti az
égen látható hatalmas Nimrud-Orion mindenüvé elérő tekintete által. A
Nimrudi népek ezt a hagyományt nemzeti vallássá fejlesztették, és ez
tette oly erőssé nemzetségüket, hogy mindig kiverekedték szabadságukat.
Van adatunk arra is, hogy az Oriont Herkulesnek is nevezték.
A
sumerok a SIBA-ZI-ANNA, azaz az Ég Hűséges Pásztoraként tisztelték ezt a
csillagképet, hitük szerint az Égből vigyáz az ő népére.
A babiloni
sémi-akkádok azonban nem így néztek az Orion-Nimrudra. Ismert, hogy az
állandóan ellenük törő semita népek babonás félelemmel viseltettek
Nimrud iránt. Valószínűleg azt hitték, hogy Nimrud megbosszulja azt,
hogy a békés sumerok földjére oly kegyetlen módon betolakodtak. Ők a
SITTADALU nevet használták, ami széles, hatalmas óriás embert jelent,
de ők a fegyverrel megüt, szétver értelemben ismerték. Gössmann, a
téma egyik szakértője csupán ennyit jegyzett meg erre vonatkozóan: A
sémiták a sumer Ég Hűséges Pásztora csillagkép nevét a saját
értelmezésük szerintire változtatták.
Érdemes megjegyezni, hogy az
arabok, akik Chorezmben ismerkedtek meg a csillagászat tudományával,
úgy tanították, hogy az Ikrek csillagképe az Orionba tartozik. Ezt a
régi kaldeus bölcsek is így mondták, ami azért is fontos, mert
mondavilágunk is így vallja. A fennmaradt írásos hagyomány egyöntetűen
az Orion-Nimrud csillagképhez kapcsolja az Ikrek (Hunor és Magor)
csillagait. Ez pedig azt hirdeti nekünk, hogy Csodaszarvas mondánk
Nimrud két fiára vonatkozó része az égi rend szerint való. Ez pedig nem
más, mint az Égi Rend szerinti, vagyis az Égből a Földre vetített
hun-magyar őstörténet.
Az ősi sumer-szkíta hit minden szervezett és
kötelezettségekkel terhelt vallásnál erősebb volt. Nimrud személyéhez
kapcsolódott, akit népe isteni eredetűnek, a Világ Világosságának,
Enlil fiának tartott. Úgy hitték, hogy Nimrud lelke az Orionban
lakozik, és innen vigyáz, mint az Ég Hűsége Pásztora az ő népére.
Árnyék lelke azonban, mint NIB-ÚR-TA, azaz másvilágra költözött Párduc
Úr, a Halottak Országában, a földi ügyek segítője. Mindezt pedig
korunk egyik legjelentősebb semitológusa, a sémi hagyományok hiedelmét
tanító biblikus, G. S. Langdon is elismeri: Nimrudot ő is Isten Fiának,
EN-LIL-nek nevezi és az összes Nimruddal kapcsolatos nevet
visszavezeti a valóban élő királyként uralkodó Nimród-Gilgames uruki
királyhoz.
Ugyanúgy, ahogy a zsidók büszkék Ábrahám ősatyjukra,
nekünk is büszkének kellene lennünk a miénkre, az ugyanúgy Noétól
származtatott Nimródra.
HUN-MAGYAR ŐSAPA
Krónikáink a magyarokat Noé két fiától, Chámtól vagy Jáfettől
eredeztetik. A Képes krónika-család és a Tarih-i Üngürüsz a bibliai
Chámon és Kuson keresztül Nimródtól származtatja a hunokat és a
magyarokat. Népünk e hitet kitörölhetetlenül megőrizte emlékezetében
minderről Marton Veronika sumerológust kérdeztem.
- A több
ezer éves ékiratok vizsgálatának eredményei arról tanúskodnak, hogy a
magyarság a Mezopotámiában élt ókori népnek, a káld-sumirnak az egyenes
ági leszármazottja. A magyar nép származásának gyökerei Noéig és a
fiaiig nyúlnak vissza. Nem az a csodálatos ebben, hogy Noé az ősapa,
hiszen a Biblia szerint a mai emberiség ősei Noé bárkájából bújtak elő,
hanem az, hogy a magyarság Noéig visszavezethető származási vonalának
mind a krónikáinkban, mind az ékiratokban írásos nyoma van. Az összekötő
kapocs Nimród, a magyar krónikákban Nimrót, Nemrót vagy Ménrót.
Nimród az ókorban nagyon népszerű volt, számos néphagyomány, sok-sok
feljegyzés és könyv emlékezik meg róla. Josephus Flavius szerint Nimród
kezdeményezte Bábel tornyának az építését (a Károli Bibliában e tény
név nélkül említtetik), amely áttételesen az eladdig egy nyelven
beszélő nép nyelvének összezavarodását okozta.
A zsidó Hagadda Nimródot Ábrahám kortársának, a bálványimádás és a tűztisztelet megalapítójának tartja. A szíreknél Ábrahám Nimródot égő kemencébe vetette, mert nem akart felhagyni a bálványimádással. Az arab hagyomány Nimródnak ró fel minden rosszat és jót. Chorenei Moses szerint Nimród birodalma az örmény hegyekig nyúlt. Mások azonosítják az asszír Ninussal, Ninive alapítójával. Az óbabiloni korból származó un. Nabateus mezőgazdaság c. arab könyvben az áll, hogy Nimród annak a babiloni dinasztiának az élén áll, amelyet kánaáninak neveztetnek. Arábia más részén kusitának tartják. Berossos Evechoust (Evekus), az első vízözön utáni babiloni uralkodót azonosnak tartja Nimróddalź és az Evekus névből valóban kihallik a kus szó. (Talán, valóban azonosságot takar?)
- Esetleg más néven találkozunk-e Nimróddal az ékiratokban?
- Az ékiratok szerint a Biblia említette Nimród azonos Gilgamessel.
Neve a régi görögök szerint Gilgamos, innen származik a közismert
Gilgames elnevezés. Az ékiratokban (G)IS-DU-BAR, de mind a sumir
ékiratos táblákon, mind az asszírok által összeszerkesztett Gilgames
eposzban többféle ékjellel írták a nevét, és többféleképpen is
hangzósították. Ennek oka, hogy a Gilgames-történetek számos ókori nép
hagyományában, írásos emlékeiben fennmaradtak, és a szövegek egymástól
igencsak távoli helyeken kerültek elő. Így, ha a történetek azonosak
is, a nevek írásában (és hangzósításában) bizony eltérés van.
Leggyakoribb jelentése a napisten fokosának hőse. E jelcsoportnak más
értelmezése is lehet, mert a káld-sumir jelek jobbadán
többjelentésűek, de a különféle jelentések nincsenek szöges ellentétben
egymással.
Egybevetve a Bibliát és a Gilgames eposzt, kiderül,
hogy valóban egyazon személyről, bátor vadászról és harcosról, utazóról van szó. Mindkettő birodalomalapító, mégpedig az első a
(kis)ázsiai birodalomé.
Izdubar királyságának központi magja Sinear (=Sumer) és Akkad, Babilon, Erek (az örök város) és Nippur.
Nimród birodalmának kezdete volt Bábel, Erekh, Akkád és Kálnéh a Sineár földjén.
Tehát Izdubar és Nimród első birodalma ugyanazon terület volt. Nimród e földről ment aztán Assíriába és építé Ninivét, Rekhoboth városát és
Kalaht. És Reszent Ninive között és Kalah között. A héber iratok
Asszíriát Nimród földjének nevezik. Izdubar is Asszíria felé kelt
útnak, hogy megvívjon Humbabával.
George Rawlinson angol
asszirológus írja, hogy Nimród valóban a babiloni uralom létrehozója
volt, és egy vagy két évszázaddal a méd vagy az elamita dinasztia előtt
uralkodott.
Tehát e megállapítások egymással egybevágnak. Mind
Nimród, mind Gilgames birodalmának kezdete Sumerhoz kötődik, és szinte
ugyanazon városokat alapítják, ezután vándorolnak Asszíriába.
Izdubar apja Samas, a napisten, amelyet Kusu-nak is lehet olvasni. E
név azonosnak tűnik a Kus névvel. A Biblia szerint Nimród Kus egyik fia,
tehát kusita, vagyis etióp. A kutatók többsége a kusitákat Etiópiából
származtatja;. A magyar néphagyomány Árpád népét, az erőteljesebb
alkatú és sötétebb bőrű fekete magyarokat kusitának tartja, szemben a
kisebb, kissé mongoloid hunokkal.
- Mit mondanak a mi krónikáink?
- A Thuróczy krónikát azért szeretem jobban a többinél, mert Nimródról
és a magyarok eredetéről szinte minden korabeli ismeretet közöl, s ami a
régi keleti forrásokban megvan, az megvan abban is. Mátyás király
krónikaírója nem bizonyított tényként közli ezen ismereteket, hanem
egymás mellé állítva, mindegyiket felsorolva, hogy ilyen vélemény is
van, olyan is van. Az egyik író ezt közli, a másik azt, s az olvasóra
bízza, hogy meggyőződése és lelkiismerete szerint melyiket fogadja el.
Szent Jeromos megjegyzi: Khús nemzette Nimródot. Ez volt az a Nimród,
aki Noé utódait rávette az Úr elleni lázadásában ama híres torony és
város építésére. A hagyomány azt tartja, hogy e torony építése Káldeában
az Eufrátesz folyó mellett volt Babilonban. Ugyanez a Nimród
volt a hunok és a magyarok ősapja. Nimród, az óriás a nyelvek
összezavarodása után Havilah földjére költözött, amit most Perzsiának
neveznek, és itt két fiat nemzett Enéh nevű feleségének, az egyiket
Hunornak, a másikat pedig Magornak nevezték: végül is az összes hunok,
vagyis a magyarok ezektől vették eredetüket. Azt is mondják, hogy
ugyanennek a Nimródnak más feleségei is voltak, ésź más fiakat is
nemzett, és hogy ezek és utódaikźPerzsiában laknak, testalkatuk és
színük hasonlít a hunokéra, csupán beszédük különbözik tőlük
valamelyest, ahogy a szászoké a türingiaikétól.
Thuróczy teljesen világosan utal arra, hogy Perzsiában Nimród leszármazottjai éltek, s reméljük még ma is élnek, akik hozzánk, magyarokhoz hasonlítanak. Ezt a Tarih-i Üngürüsz is alátámasztja:
A régi időkben a Madzsar törzs
nemzetsége Nemród gyermekeitől származott. Nemródnak volt egy Ankisza
nevű felesége, s ettől a feleségétől két fia született. Az egyiket
Magornak, a másikat Hunornak hívták.
A fiúk felnőve, Nemróddal,
az apjukkal vadászni indultak. Nemród egy vadra bukkant, amely Adzsem
határán eltűnt. Adzsem a Kaukázus déli lábánál fekszik, Perzsia északi
része. Itt építettek a fiúk egy monostort.
A Tarihi Üngürüsz
Hunort tartja a magyarok ősapjának nem pedig Magort. A magyar hagyomány
meg Magort tartja a magyarság névadó ősének. Előfordulhat, hogy a
Magor-féle névadásban szerepet játszhatott a népetimológia, hiszen a
Kuma parti Madsar (=Magyar) város neve összecseng Magor nevével.
A
Tarihi Üngürüsz Hunor és Magor édesanyját Ankiszának nevezi. A
krónikák pedig Enéhnek. Enéh nevének jelentését sokan boncolgatták,
figyelemreméltó irodalma van. Ankisza neve sumir eredetűnek tűnik.
Előrebocsátom, hogy a latin betűs nevek ékjelekre való átírását,
értelmezését nagyon óvatosan kell végezni. Ennek ellenére megteszem,
mert érdekes, ha nem is bizonyítható eredményt ad. Bizonyított csak
akkor lesz az alábbi fejtegetés, ha valamelyik táblán, nem külön-külön,
hanem szószerkezetként előbukkan Ankisza neve.
A név szótagolva
AN.KI.SzA. Jelentése az Ég-Föld termékenyítettje. Az utolsó termékenyített-ként értelmezett ékjel szószerinti jelentése valaki
által megtermékenyített. Ezen kívül más olvasat is megállná a helyét,
de azok is közel állnak a fenti értelmezéshez.
Az Ankisza név
jelentése, még akkor is, ha feltételezett megerősíti Nimród
leszármazottjainak, Hunor és Magor utódainak csodálatos eredetét.
A
magyar krónikák és a káld-sumir szövegek egybevetése, gondos
tanulmányozása azt sugallja, hogy a magyar nagyon-nagyon régi nép.
Eredete a vízözönig, feltételezésem szerint a vízözön előtti időkre
nyúlik vissza. Az ékiratok alapján ez több mint valószínű. A magyarság
több évezredes történelme bizonyítja, hogy népünk Isten oltalma, védelme
alatt áll. Ezt az isteni kegyet megpróbáltatásokkal, nehézségekkel
szolgálta és szolgálja meg, mert az évezredek óta tartó nyílt vagy
alattomos elveszejtésünkre való idegen törekvés, ármánykodás ellenére
sem eltüntetni, beolvasztani, sem megsemmisíteni nem sikerült. Népünk
olyan, mint porából éledt főnixmadár, amely minden ötszázadik évben
elégeti magát, hogy aztán hamvaiból új életre keljen és továbbéljen. Úgy
legyen!
- A Kézai-féle krónika Nimródot találóan Nemrótnak hívja.
Nemrót (=nem rótt) sokatmondó név, s talán azt jelenti, hogy Noé
fiának, Khámnak az unokáját, Nimródot nem átkozta, nem rótta meg?
-
A Nimród és a Nemrót név között valóban feltűnő az egyezés. A két név
azonos volta kizárólag magyar nyelven igazolható. Az ókori keleti népek
többsége írásában nem jelölte a magánhangzót, mert nem volt
jelentésmódosító szerepe; s az azonos helyen képzett zöngés és zöngétlen
mássalhangzók a beszédben felcserélődhetnek: t = d. Ezek
figyelembevételével a két név valóban egyező. A nyelvészeti fejtegetést a
bibliai (és más) történések is alátámasztják.
Ez csak egy, de
jelentős példa, amely megerősíti azokat a véleményeket, miszerint a
bibliai történetek a magyar őstörténet részei, csak akkor az elődeinket
még nem nevezték magyarnak.
A kételkedőkben a Nimród-Ménrót
névazonosítást illetően felmerülhet, hogy a krónikáinkban utólagos
belemagyarázás történt. Vajon, akkor hogyan értelmezhető a többi, a
magyar nyelv segítségével értelmezhető, megfejthető sok-sok bibliai
beszélő név?
Nimród (= Izdubar) Kus nemzetségbeli hódító uralkodó
volt, aethióp (=etióp). Ismereteink szerint Etiópia Afrikában van, de a
régiségben etiópoknak nevezték Medea és Elam hegyeiben, továbbá a
Babilóniában is élt kassukat vagy kossaiakat, azaz a kusitákat.
Berossos szerint kusita eredetű az arábiainak nevezett V. dinasztia,
amelynek ugyanaz volt a felségterülete, mint Nimródénak.
A Biblia
az ázsiai és az afrikai kusok között nem tesz különbséget, de némely
magyar krónika igen. Tény, hogy a kassuk Elam őslakói a kőemlékeken,
határozottan etióp típusúak. Nimród meg nemcsak származására, hanem
kinézetére nézve is kusita. A róla készült ábrázolásokat nézve
semmiképpen sem tartható sémitának. Mind a káld-sumir ékiratok, mind a
Biblia tanúsága szerint élő, történelmi személy, nagy király és
hadvezér volt. Az általa alapított városok Mezopotámiában a
legrégebbiek. Például a Talmud szerint Kalneh azonos Nippurral, a
sumirok vallási központjával.
Amióta világ a világ, a történelmi
események ismétlődnek, csak a szereplők köntöse változik. Voltak
hatalmas, hódító, de az idők folyamán nyomtalanul eltűnt, s voltak
dicső, majd meghódított, kijátszott és megcsalt, de ma is létező népek.
A magyarság ez utóbbiak közé tartozik. Történelmében bizonyos
események időről időre ismétlődnek. Nem volt ez másként az ókorban, és
nincs másként ma sem.
A Biblia és a magyar krónikák szinte
egybehangzóan közlik Nimródról, hogy kezde hatalmassá lenni a földön ź
hatalmas vadász vala az Úr előtt, annak ellenére, hogy atyjafiát
Noé, a dédapa megátkozta: Noé szőlőt ültete, ivék a borból, s
megrészegedék, és meztelenen vala sátra közepén. Khám, Kanaánnak az
apja meglátá az ő atyjának meztelenségét, és hírül adá künnlevő két
testvérének. Akkor Sém és Jáfet ruhát ragadvánź háttal menve takarák be
atyjok meztelenségét Az atya meztelenségét látni a régiségben
főbenjáró bűnnek számított, mégis Noé nem Khámot, aki kitárulkozva
látta, hanem annak akkor a legkisebb fiát Kanaánt átkozta meg: felserkene Noé mámorából, és megtudá a mit vele az ő kisebbik fia
cselekedett vala: Monda: Átkozott Kanaán! Szolgák szolgája legyen
atyjafiai közt.
Feltételezhető, hogy Khámmal együtt Kanaán is
látta Noét, s a Biblia e részt valamilyen okból kifolyólag homályban
hagyja, illetve nem pontosítja, és az ő kisebbik fia meghatározás
talán Kanaánra, és nem Khámra vonatkozik. Akár így, akár úgy, az átok, a
megrovás Nimródot nem illette.
- Felmerül a kérdés, vajon a Biblia miért bánik olyan kurtán-furcsán Nimróddal?
- Noé leszármazottjai között szerepel a neve, és az is, hogy hatalmas
vadász, városalapító . Ezután sem Nimródról, sem az utódairól nem esik
szó. Más keleti források Nimródot tartják Bábel tornya építtetőjének,
de a Biblia ezzel kapcsolatban nevét sem említi. Sőt a továbbiakban a
leszármazottjairól is hallgat, pedig a magyar krónikák, például a
Thuróczy részletesen, apáról fiúra haladva Noétól kezdődően közli Khám,
Kus, Nimród Hunor stb. leszármazottjainak nevét, összesen 42-t.
A
bibliai nevek többsége nem egyéneket, hanem népeket jelöl. Aprólékosan
felsoroltatnak az átok sújtotta Kanaán utódai, méghozzá tizenegy
népcsoport, azaz törzs (és város). Lakóhelyük a termékeny félhold íve,
Egyiptom, Mezopotámia és a Közép (itt: Földközi) tenger határolta,
igen termékeny és gazdag föld; ilyen nagy területre széledének [el] a
Kananeusok nemzetségei.
Igazából a bűnt Khám követte el, mégis
Kanaán lett az átkozott. Ha Noé Khámot átkozza meg, akkor az átok
nemcsak rá, hanem a meg sem született fiára, jelen esetben Nimródra is
vonatkozott volna. De Nimródot nem lehetett megátkozni, hiszen hatalmas vadász vala az Úr előtt. Ilyetén módon az Úr kegyeltje (nem
csupán ő, hanem, minden keserv és hányattatás ellenére az utódai, a
magyarok is). Nimródot ezért átok nem érhette, talán nem is fogta, de a
további sorsát a Bibliában el lehetett hallgatni, és testvére, Kanaán
népeinek erkölcsösségét, a szülőföldjükhöz való jogát is kétségbe
lehetett vonni.
Ennek valószínű oka az, hogy erkölcsi szempontból indokolttá tegye az izraeliták Kánaán elleni agresszív támadásait. A terület népessége szorgalmas és békés, földje jó és termékeny, amolyan tejjel mézzel folyó Kánaán, amelyet bármely nyomorúbb területről jött nép bizton megirigyelhetett, és álmokat szövögethetett arról, hogy egyszer az övé leszź, és lett.
Az Úr kihozván az izraelitákat
Egyiptomból, nekik ígérte Kánaán földjét: Le is szállok, hogy
megszabadítsam őt [a népet] az Egyiptombeliek kezéből és felvigyem őt
arról a földről, jó és tágas földre, téjel és mézzel folyó földre, a
Kananeusok, Khitteusok, Emoreusok, Perizeusok, Khiveusok és Jebuzeusok
lakóhelyére. E föld, bizony a Chám kisebbik fia, Kanaán utódainak
sajátja volt, amelynek lakóit az izraeliták erőszakkal,
kegyetlenséggel, csalással és árulással űzték elź Mózes IV. könyve
részletesen leírja az izraeliták hadi készületeit; s hogyan vették el a
kánaaniták országát, s tették őket földönfutóvá.
Meglepő
hasonlatosság, hogy hazánkat, a Kárpátok övezte országot a középkorban tejjel mézzel folyó Pannóniá-nak hívták. Minden megvan itt, ami
szem-szájnak ingere, van gazdag földje, könnyen védhető határai,
kellemes éghajlata, ügyes, de már szolgalelkű népeź . Vajon ugyanaz
lesz a sorsuk, mint a kánaánitáké?
(E tanulmányban, a Jézus-hitű
Álmos, Árpád kitétel, minden bizonnyal sokakban, a kételyt, a túlzást,
vagy még inkább a tagadását fogja kiváltani. Ennek megelőzésére csak
annyit, hogy Dr. Badiny-Jós Ferenc: A káld-pártus hagyomány és a
magyarok ősvallása című legújabb könyvében részleteiben bizonyítja a
fenti állítást. Valóban merésznek tűnik, de mind addig amíg nem
olvastuk végig, ne vessük el a sulykot, gondoljunk arra, hogy a
kutatások viszik előre még a történelemtudományt is.)
http://www.magtudin.org/Ancient%20History.htm
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megújulás - Aranyi László: "Eretnek" Tanok: A Nag Hammadi Gnosztikus Evangéliumok
Ősi családfánk Nimródtól I. Istvánig
VILÁG KIRÁLYA, MAGYAROK ŐSKIRÁLYA
Ábrahám, a három világvallás (zsidó, keresztény, iszlám) atyja