Királyság: Mi a Szakrális Királyság és ki nevezhető szakrális királynak, államfőnek?

Szeretettel köszöntelek a Szakrális Királyság közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 348 fő
  • Képek - 369 db
  • Videók - 218 db
  • Blogbejegyzések - 196 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 58 db

Üdvözlettel,
Farkas Endre
Szakrális Királyság vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Szakrális Királyság közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 348 fő
  • Képek - 369 db
  • Videók - 218 db
  • Blogbejegyzések - 196 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 58 db

Üdvözlettel,
Farkas Endre
Szakrális Királyság vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Szakrális Királyság közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 348 fő
  • Képek - 369 db
  • Videók - 218 db
  • Blogbejegyzések - 196 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 58 db

Üdvözlettel,
Farkas Endre
Szakrális Királyság vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Szakrális Királyság közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 348 fő
  • Képek - 369 db
  • Videók - 218 db
  • Blogbejegyzések - 196 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 58 db

Üdvözlettel,
Farkas Endre
Szakrális Királyság vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A legismertebb szakrális királyság rendszere, - az úgynevezett kettős királyság. Az óriási kiterjedésű eurázsiai területeken élő lovasnemzetek, a Kárpát-medencétől Észak-Kínáig, a Kaszpi-tengertől a Bajkálig ezt a kettős uralkodói formát követték. Virágkoruk az 1. évezred időszakára tehető. A Kárpát-medencében azonban a kettős királyság intézménye még vagy másfélezer évig fennállt, egészen Mátyás király uralkodásáig.


A szakrális uralkodót később nyelvünk és kultúránk apostolnak, apostol-királynak hívta. Az utolsó apostoli királyunk, Mátyás király után a Kárpát-medencén és népein a Szent Korona uralkodott és uralkodik a mai napig. Mindaddig, amíg újra próbákat kiálló apostoli királyra nem talál a nemzet.

 

network.hu

 

 

Baján avar nagy kagán (Somogyi Győző alkotása)

 

Az avarokhoz hasonlóan nagy kagán, vagy il-kagán volt a Türk Birodalom alapítója, Bumin kagán is. Mellette működött egy kis kagán.

A hunoknál és magyaroknál kende vagy kündü néven jegyezték a nagyfejedelmet.

 

 

Ibn Ruszta tudósít arról, hogy a magyaroknak két uralkodójuk van, a kende névvel illetett főfejedelem és vallási vezető, akit nagyon tisztelnek, a másik a dzsula, aki a parancsokat osztja, a hadat vezeti és a tisztviselőket kinevezi.


Milyen volt az óriási eurázsiai területek népeit irányító vezéreink szellemiségük? Milyen értékek vezérelték őket a döntéseikben, tetteikben? Mit tartottak szem előtt?

 

(Mivel ma már tudományos bizonyítékaink vannak a hun és magyar nyelv közel azonos voltáról, nyugodtan tekinthetjük a hun és magyar történelmet is együttélőnek és folytonosnak)

 

Attila fejedelem uralkodása előtti évezred folyamán csúcsosodott ki a szakrálisnak is nevezett kettős királyság formája. Az óriási kiterjedésű eurázsiai területeken élő lovasnemzetek, a Kárpát-medencétől Észak-Kínáig, a Kaszpi-tengertől a Bajkálig ezt a kettős uralkodói formát követték. A Kárpát-medencében aztán ez a kettős királyság intézménye még vagy másfélezer évig fennállt, egészen Mátyás király uralkodásáig.


A szakrális uralkodót később nyelvünk és kultúránk apostolnak, apostol-királynak hívta. Az utolsó valódi apostoli királyunk Mátyás király volt. Ő utána a Kárpát-medencén és népein a Szent Korona uralkodott és uralkodik a mai napig. Mindaddig, amíg újra próbákat kiálló apostoli királyra nem talál a nemzet.

 

 

Hogyan is épült föl és működött a kettős királyság rendszere?

 

A nagy fejedelem a kende volt a magasabb hatalmú a kettős királyságban. Övé volt a teljhatalom (ez szállt később a Szentkoronára).

A híd szerepét is ő töltötte be Isten és ember között. Sokszor ő látszik mégis kisebb hatalmúnak, mert nem élt vissza hatalmával, hanem osztott le belőle másoknak is, így az alkirálynak (akit nagyhatalmú hadúrrá tett). 


A második fejedelem vagy király pedig a földi dolgok helyes működtetéséért (bel- és külpolitika, gazdaság stb.).

Az alkirály gyakran több különböző személy volt (gyula vagy horka). Attól függött, ki a második (harmadik...) személy, hogy a nemzet akkori helyzetében épp hadúrra, gazdasági vezetőre, vagy vezetőkre volt leginkább szükség. A gyulának és horkának is megvolt a szakrális tekintélye. Őket választották maguk közül a nemzetségfők, később a nemesek, azaz a politikai nemzet. (A Szentkorona idején is volt királyválasztás, de gyakran a megválasztott királyról derült ki, hogy épp ő lenne alkalmas apostolkirály, ahogy Mátyással történt.)

 

A törvények szövegezését a nemzet és a szakrális király együtt végezték, csak együtt elfogadva volt érvényes.


A mi kettős fejedelemségünk nagyon hasonlított más ázsiai népek, pl. a kazárok és a türkök szakrális kettős kaganátusára. Ibn Fadlán írja le a ceremóniát, ahogy a kagán – akinek a magyar kende szerepe megfelel – fogadja a valódi parancsokat osztogató társuralkodót, a kagán-béget – a magyar gyula megfelelőjét. A kagán  négy havonta jelenik meg a nép előtt, ha kilovagol - bár egész serege vele megy - egy mérföld távolságon kívül teszik mind, hogy a kagán szemébe ne nézzenek. Ha mégis hirtelen szembetalálkozik valaki a nagy kagánnal, azonnal arcra borul és addig nem emeli fel a fejét, amíg a kagán el nem haladt mellette.

 

Ibn Fadlán szintén a kazárokról, hogy a nagy kagán a nép jólétének letéteményese. Így számol be: A másik király – akinek címe kagán-bég – mindennap a nagy kagán elé járult egy fáklyával a kezében. Amikor a nagy kagán köszöntötte őt, akkor meggyújtotta előtte azt és a jobbjára ül, a trónusra. Ez a fáklya a nyugati törökben és a mongolban a dzsula, a köztörökben jula, és innen származik a magyarok második királyának a neve: dzsula, dzsila vagy mai magyar nyelven gyula.


Ibn Fadlán még az első ezer év előtti szakralizálódás fokát írja le, mint a 900 -as években élt Maszúdi, de a Dzsajháni-hagyomány is az Ibn Fadlánhoz hasonló helyzetet ír le, a hazar hakan (kazár kagán) és az isad kettős királyságát, az előbbi kiegészítő, rásegítő, az utóbbi tényleges hatalmával.

 

Van egy ősi és a mai napig világszerte művelt játék a kettős királyság uralkodói formájának és stratégiai lépéseinek leegyszerűsített gyakorlására, átélésére, ez a játék nem más, mint a SAKK.

 

De ha belegondolunk a mai demokratikus államrendszerünk is ezt a megoldást követi az államfő és miniszterelnök kettős vezetésének képében, csak a mai rendszer vezetői már egyáltalán nem nevezhetők szakrálisnak.

 

network.hu

avar (fehér hun) arany fegyverdísz

 

Az államszervezet hagyományos alapja az ősi hitrendszerünkben gyökerezett, melyet az Ég Ura vallásának, Tengrizmusnak neveztek.

 

A lovas népek hitvilága szerint az Ég Ura hozta létre a világot, de nem a semmiből teremtéssel, hanem a meglévőből való készítéssel. Az istenvilág központjában ő áll, aki az égben lakik. Az ég türk neve tengri, amit Ibn Fadlán az oguzoknál idéz is. A vallástörténet ezért nevezi ezt a vallást tengrizmusnak.


Az Ég fogalma az Élettel volt rokon. Nem a látható, felhők takarta, csillagok ékesítette világűrről van szó. Az Ég a mennyek országa, a Teremtő Isten által létrehozott élőlény vagy ország. Az Ég létezik, lüktet, változik, amely számunkra testünkre-lelkünkre ható rezgésekben nyilvánul meg.

 

A türk feliratok az Ég Ura tevékenységét a jarat igével írják le, ezt a szót vették át őseink ebben a jelentésben g(y)ar és gyer alakban, ami a mai gyer-mek szó gyökében látszik. A hun-gar második tagja is ez lehet, Hunor gyermekei, hun sokaság jelentésben. Sokaság jelentést erősíti a gyarapodik, gyakori, gyűr stb. is.


Az egész eurázsiai területet tehát, a Kárpát-medencétől Kínáig, Tibettől a Bajkálig az Ég Urát és annak hatalmát kifejező égi-szakrális királyukat tisztelő, fejlett lelki-szellemi és anyagi kultúrával rendelkező lovasnépek lakták. Bár több hasonló ( ragozó és toldalékoló) nyelveken beszéltek és más-más néven neveztettek ezek a lovasnépek, az Ég Urába vetett és arra épülő szilárd hitviláguk évezredeken keresztül egységben tartotta őket ezen az óriási területen.

 

 

A szkíta-magyar hitvilág központi kérdése a megváltó várása volt. Máni nyomán terjedt el Jézus, mint megtestesült Isten eljövetelének örömhíre köztük. Mind az Istenanya mind a megtestesülés része volt az Ég Urát tisztelő ősi hitnek is, ezért jól illett a képbe. Sokan a zsidók messiásvárásához hasonlítják a keleti népek megváltóvárását, pedig lényegi a különbség:

 

A messiás világkirály, tehát nem Isten megtestesülése. A zsidóknál Isten nem szabályos időközönként testesül meg, hanem mindenféle formában ott halad a seregeik élén. Tehát nekik nincs szükségük megváltóra. Ezzel szemben Zoroaszter Avestájából ismert régi világvallásban a jó a rossz ellen küzd, és végül győz. Már majdnem elpusztul a jó, amikor eljő a megváltó, aki Isten megtestesülése. E gondolat már a sumír hitvilágnak is része, és a szkíták/hunok terjesztették el a világ minden pontjára.

 

Nyugatra az e világvallásból érkező kelták hozták, de előttük és utánuk is voltak terjesztői. A brit mesék tündérei, sárkánya, jó-rossz harca nem véletlenül hasonlít a magyar népmesékéire.

 

 

network.hu

 

 

A magyar Szent László legenda is arról szól, hogy a fény (Szent László) hajnalra az égi asszony segítségével legyőzi a sötétet (kunt), és szent lesz a béke. Az Égi Asszony, Boldogasszony itt Igazság megjelenési formája. Igazság már a sumír idők óta női fogalom. A férfi az igazságot szolgálja.

 

A mai kereszténységben Szent Mihály arkangyal és Mária a leggyakoribb formája, mindkettő nő. Görögöknél Diké istennő analóg vele. Magyarban Tündér Ilona, aki Boldogasszonyként és Hadnemtő tündérként jelenik meg, és Élő Égi Igazság is elterjedt neve. Amikor Isten megtestesül akkor természetesen Igazság is vele vagy benne van. Azért jön, hogy magához hívjon a keskeny úton át az Égbe.

 

 Az Ég a mennyek országa, az Isten országa. A keskeny út is már élő. A levegő is élő anyag. Minden mozdulatunkra válaszol, és szeretet árad belőle mindenhonnan. Nem fülünkkel hallunk, de szól a szférák zenéje, ami csodaszép. A fénykapu vezet be az Égbe. A túloldalt rokonaink lelke vár, és maga az Isten (Jézus) fogad. Nem az arcuk, hanem érzéseik ismertetik meg őket, az alapján látjuk meg ismert arcukat. Sok ilyen történetet írtak le, és mind nagyon hasonlóan mutatja be a mennyországot. Szakrális fejedelmeink, királyaink képesek voltak valamilyen nehéz helyzetben, döntés előtt, révülés és ima során már életükben megjárni a mennyországot, Isten segítségét és erősítést kérve nagy alázattal.

 

network.hu

 

 

 

Olyan tiszta tudattal rendelkező törzsek és nemzetségek élettere volt ez az eurázsiai térség, akik különféle nyelveket, nyelvjárásokat beszéltek (mind ragozó nyelveket) és rugalmasan közlekedtek egyik helyről a másikra. Közös hitrendszerük és az érzelmi szintjüket meghaladó tiszta tudatuk úgy egységbe kovácsolta őket, mint amilyen egy közösségi tudattal rendelkező hangyaboly. Minden tagja tudta, mi a feladata és hol a helye, ki irányítja, egyes tevékenységeiben, szerepeiben mely csoportok tagja, miben kihez fordulhat. Ezért volt megoldható, hogy ilyen óriási területet eredményesen egy személyben lehessen kormányozni (Attila fejedelem, Baján avar kagán, Dzsingisz kán stb.), méghozzá úgy, hogy nem volt jellemző az alá és fölé rendeltség. Mindenki szabad lélek volt, mint ahogy lejjebb részletesebben is leírásra kerül.

 

Ez a társadalmi berendezkedés nem is áll annyira messze a mi világunktól sem.

Ha belegondolunk, még a mai káosszal és kétségekkel, fél-elemekkel terhes világunkban is, aki képes szabad lelkét kibontakoztatni, és önmagát kiteljesíteni, mások szolgálatára lenni (ami a saját boldogulás és boldogság elérésének az útja), ha megkérdezik, hogyan érte mindezt el az életében, alázattal csak annyit mond: a feladatomat végeztem.

 

 

network.hu

 

Attila szakrális vagy apostoli királyunk - közvetlenül Isten parancsolt neki, Isten parancsait közvetítette, tehát fényhozó, törvényhozó királyunk volt. (Istentől hozta a törvényt, mint Mózes), tehát ő is apostol volt, akárcsak a korábbi szakrális fejedelmeink és későbbi apostoli királyaink.

 

Minden nemzetközösségnek - tagjainak egyenként és együttesen is -  küldetése van, ennek teljesítéséhez feladatokat hajt végre, amit családi vagy személyes (el)hivatás által végez el. A küldetést Isten nevében az Élő Égi Igazság rótta a hun népekre és a magyarokra. A magyarság küldetése Igazság szolgálata. Attila fejedelmünk Isten parancsára hűen tolmácsolta népének ezen feladatát. Maga pedig azért volt Isten ostora, hogy az erkölcsi züllésben dagonyázó Európát rendbe szedje, és visszaterelje a torzuló, anyagi hatalmat az istenkövető útra. Ez sikerült is neki, noha ennek ára a Római Birodalom szétverése volt, hogy romjain keresztény hűbér alapjain új világ virágozzék. Amikor ez is elhervadóban volt, jött Árpád és a Turul nemzetség királyai rendet tenni. Végül a bankárhatalom győzött, Isten országa most távolabb van az embertől, mint valaha. Már Igazságnak kell eljőnie személyesen, kivonnia kardját, megfújnia trombitáját, és maga elé szólítani az embert. Vagy van még bennünk annyi, hogy helyrehozzuk, amit nem sikerült megtartanunk? Király kis Miklós visszaszerzi a Napot, a Holdat és a csillagokat a kis bakarasznyi szakállas emberkétől?

 

 

network.hu

Attila európai birodalma

 

 

Tisztázásképpen mi magyarok a hun népek Kárpát-medencei összeolvadásából származunk. A fehér és fekete hunok ugyanis évszázadok folyamán - a fejedelem és törzsfők pontos és tudatos vezetési stratégiáját követve - összeköltöztek a Kárpát-medencében. Árpádék szabírjai és az avarok voltak a fehér hunok, Árpádék onogurjai  pedig a fekete hunok.

 

A szabír nép ősidők óta a Kaukázustól délre élt, már sumír írásokban is szerepelt szabír népre vonatkozó leírás, de a Pártus birodalomban is bizonyított volt a jelenlétük. Árpád népének 2/3-a szabír volt és nyelvük pedig biztosan magyar. Erősen vallásosak voltak, közülük kerültek ki azok a bizonyos mágus papok, akik minden bizonnyal Zoroasztriánusok lehettek.

 

Fő tételeiben a Zoroasztriánus világvallás nagyon hasonlít a Tengrizmushoz. Minden valószívűség szerint ugyanaz a kettő, csak - mintegy szinonimaként - elkülönülő megnevezéssel tartják nyilván a különböző népcsoportok. Attila fejedelem birodalmában és idején mind a Tengrizmus, mind a Zoroasztrizmus egyszerre jelen volt.

 


Attila apostoli fejedelmünk világkirály volt. Olyan szakrális, tehát mindenki által szeretett, imádott király, akit egy kontinens népei tiszteltek gazdájukként, atyjukként, szellemi vezetőjükként. A leghíresebb világkirály Attilán kívül Melki Csédek volt, de Attila felmenőit is ide soroljuk.

 

A világkirály imádatot az ősi perzsa vallás, a Zoroasztrizmus Melki Csédek személyével kapcsolatban írja le. A Zoroasztrizmus az ókor világvallásának legismertebb iskolája, olyannyira, hogy azonosítják vele az egész eurázsiai világvallást. Holott a nagy vallás már Zoroaszter (Zarathustra) előtt kétezer évvel kialakult, és megtalálták eredeti agyagkötéses kiadásban. Ám már a Kr.e.3500 körüli "Első sumír biblia" is eléggé fejlett volt, így nem csodálkozna senki azon, ha már akkor is évezredes vallásról kéne beszélnünk.

 

Zoroaszter volt a Zarateista világvallás egyik legnagyobb papja, apostola. E világvallás talaján alakult ki a legtöbb mai nagy egyistenhívő vallás is, beleértve a zsidót, keresztényt, iszlámot. Melki Csédek neve nem csak a Zoroaszter Avesztájában, hanem a mi Bibliánkban is benne van, mint akinek Ábrahám tizedet fizetett. Ez elég nagy ellentmondás, hiszen pont Ábrahám az, akit Isten kegyeltjének tartunk, és tizedével épp ő ismerte el Melki Csédeket (Melkezidek, Melki Cédek...), mint aki híd Ég és Föld között.


Szkíták, hunok, sumírok, kelták, indiaiak és kínaiak is ismerték, és valószínűleg mind gyakorolták, azért hasonlít ennyire minden eurázsiai vallás. Közös bennük, hogy egy teremtő isten van, akinek apa-anya-gyermek, valamint lélek-élet-anyag hármas képe is van. Ezek úgy viszonyulnak, hogy az élet az apai és anya közt, az anyag az anya és a fiú közt, a lélek pedig az apa és a fiú közt helyezkedik el, mindekét hármas szabályos háromszöggel rajzolva ki. Ez ad ki egy Dávid-csillagot, tehát a zsidókat jó két évezreddel előzi meg mai jelképük, még a sumíroknál, akik hát nem zsidók, sőt: ők emelték ama magaslatokat, amiket a zsidók leromboltak istenük parancsára. A fenti hármasokat Nap-Hold-Szél (Szélcsillag=Esthajnal=Vénusz) ábrázolták, de ezeken nem háromszögben, hanem az égen, általában egy sorba.


 

A szakrális uralkodó, ahogy a Wikipédia leírja:

 

A szakrális uralkodó ugyanúgy gyakorolja a teljhatalmat a birodalomban, ahogy az Ég-isten a világmindenségben.

 

A leendő szakrális uralkodónak azonban minden lovasnép esetében igen kemény próbáknak kell megfeleljen, amivel minden kétséget kizáróan bebizonyítja az Ég Urával való kapcsolatát és népe vezetésére való alkalmasságát.

 

Az Északi Csou-dinaszti évkönyvei ezt írják az uralkodójelölti próbákról:

 

Egy nemezbe tekerik, kilencszer megforgatják, ezután nagy hajlongások közepette lóra ültetik és meglovagoltatják, majd selyemzsinórral úgy fojtogatják, hogy éppen csak életben marad. Ekkor gyorsan megkérdik, mennyi ideig akar kagán maradni, s ekkor ő – alig van magánál – érthetetlen szavakat mormol. Ebből vonja le azután környezete a következtetést, hány évig fog uralkodni, s ha nem hal meg ezelőtt, akkor megölik. 750 körüli időkből származó ujgur feliratokból is találtak utalást hasonló szokásra.

 

Az az uralkodó ugyanis, aki valóban Isten kegyeltje, azt nem lehet elpusztítani, megfojtani, ezért a kegyetlennek tűnő próba. Sokan akadtak fenn az alkalmatlan jelöltek, és belehaltak, de addig keresték a valódit, míg egy túlélte. És azért kérdik ki, meddig él (miután élet és halál közé fojtogatták), mert azt akarják tudni, hogy meddig Isten kegyeltje. Amikor az ideje eltelik, akkor újra próbára teszik, hogy méltó-e még. Gyakran belehaltak ebbe, de nem mindenki.

 

Az Ég élőlény. Aki megjárta pl. baleset alkalmával a halál tornácát, járt az Égben. A fojtogatott apostolkirály is járt ott. Ahhoz ugyanis, hogy tényleg szakrális, apostoli lélekmagasságokat érjen el egy uralkodó, saját testén-lelkén meg kell tapasztalnia a testéből időlegesen eltávozó életlélek csodáját és alázatát.

 

Ez a kemény uralkodói próba annyira elterjedt, hogy még öt-hatszáz év múlva is gyakorlat volt: 


 

 

network.hu

 

 

Mátyás királyunk rendszeresen álruhában vívott lovagi tornákon, hogy próbára tegye magát.

Ha legyőzik, akkor lejárt az ideje, és nem valódi uralkodó többé. Sosem győzték le. Ezért tekintik őt sokan az utolsó szakrális magyar uralkodónak.


network.hu

 Kun László - egyik Szent és Istentől eredő királyunk


 

Az uralkodó szentsége a lovasnépeknél abban jelentkezik, hogy annak olyan összesűrűsödött kútlelke van, amely különleges képességekkel ruházza őt fel. A kúterő egy olyan lélekforrás, ami mögött különböző képzetek rejlettek a múltban: a kirgizeknél vörös zselé alakban csöpög a sátor nyílásán keresztül a tűzhelyre. Máshol a kút jelentett varázslatos véderőt, talizmánt, életerőt, lelket, szerencsét, boldogságot is.

 

A magyar táltoshagyomány pontos leírást ad a kútlélekről. Cey-Bert Róbert Gyula írja "A magyar ősvallás" című könyvében, hogy a kútlélek része a szabad léleknek.

 

network.hu

 

Kútlélek

 

Van az életlélek, amely csak halál után hagyja el az embert. Ettől különbözik a szabad lélek, amely bizonyos álmok, betegségek és révülések útján hagyhatja el az embert. A szabad lélekhez tartozik az Istentől kapott, különleges belső erő, amelyet a közép-ázsiai lovas kultúrákban a mai napig "kútnak" neveznek.

 

Ez a különleges erő a világmindenség minden részében jelen van, az égitestekben, emberekben, állatokban, növényekben, hegyekben, folyókban, tárgyakban egyaránt. A kúterő az élőlényekben, egyes területen vagy a tárgyakban összesűrűsödhet. Így alakulnak ki a szent- és gyógyhelyek, varázserővel rendelkező tárgyak, táltosképeségekkel vagy ha úgy tetszik, különleges tehetséggel bíró emberek.

 

A kútlélek vagy lélekkút jelenthet láthatatlan szabad lelket, az isteni lélekerő ajándékát, a belső lelkierőt, a lelki boldogságot, akárcsak az Isten által biztosított szerencsét, életerőt és életenergiát, valamint táltosenergiát, amelyet a táltos az ellentétek közti összhang megvalósításával biztosít. Az Isten a táltosképességű uralkodónak nagyobb mennyiségű kútlélekerőt adományoz, amely a szerencsecsillagukat az életben a siker, a dicsőség és a nagyság útján vezeti. A sikeres uralkodó kútja visszasugárzik birodalmára és nemzetségére, népeire, akiknek a kútja ezáltal szintén megerősödik. "Adj nekünk a kutadból" - kérték leborulva a győztes Dzsingisz kánt a meghódított népek.

 


network.hu

Dzsingiz kán

 

 

Az összesűrűsödött "kút"-tal rendelkező szakrális uralkodó és a hatalmat ténylegesen gyakorló helyettese alkották tehát a szakrális kettős királyság intézményét, pont úgy, mint ma az államfő és a miniszterelnök demokratikus kettős intézménye során.

 

 

Ma mágus-vallásként emlegetik a Zarateista világvallást, mert papjait mágusnak hívták. Megvolt benne a helye táltosnak, látónak, gyógyítónak stb. A Kaszpi-tenger vidékén és a Kaukázusban élő magyar törzsek hagyományaiból táplálkozva még az Árpád-házi királyaink udvarában is jelen voltak a mágusok egészen Mátyásig, dacára többük üldöztetésének. Jellemző ezekre az üldözésekre, hogy alkalmiak voltak, és a legtöbb vádlottat felmentették. A boszorkányperek rosszabbak voltak, de abból is csak néhány százról van adatunk. Tehát hatékonyan őrizte meg Szent István az ősvallást, noha becsomagolta római liturgiába. Régi papjaink közt is sok néhai mágus lehetett. Vitéz János is még híres jósnak számított.


 

 

 

network.hu

 

Tán a hunok építették a kínai nagy falat, mely a dél-keleti országhatárként szolgált?

 

 

 

Az ázsiai  hunok és avarok uralkodó rétegét a lótartás túlsúlya jellemezte kiegészítő birkatartással. A szomszédos török népeknél, akik északabbra nedvesebb, erdősebb területen éltek a disznótartás és a marhatartás volt az állattartásban jelentősebb, valamint a földművelésük súlya is nagyobb volt.

 

A lótartás a mozgékonyságot, egy nagy birodalom összetartásának lehetőségét biztosította. 530 körül azonban a sztyeppén évtizedes szárazság és éhínség következett, amely az hun-avar törzsek lóállománnyát drasztikusan csökkentette. Ez volt a fő oka e törzsek nyugat felé csoportosulásának.

 

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

Kézai Simon krónikája szerint Gyula vezér egyike volt az Árpád fejedelem által vezetett honfoglaló törzsfőknek.

 

A 10. század közepén Bulcsú harka küldöttség élén Bizáncban járt, Bíborbanszületett Konstantin császár udvarában. Információkkal látta el a császárt a magyar viszonyokról, amit a császár ránk hagyományozott.

Bulcsú elmondása szerint a magyarokat a szakrális fejedelem kormányozza, aki mellett még van két kisebb rangú vezető, a magasabb rangú gyila és az alacsonyabb rangú karha (azaz harka).

 

 

network.hu

 

Valamivel később Györffy György szerint Tétény vezér viselte a gyula méltóságot, s ezután ez a tisztség utódai kezén maradt. Először Harka, majd az ő fia, az Erdélybe települt Zombor gyula, akinek a lánya volt Sarolt fejedelemasszony, Szent István anyja.

 

 

I. István király hatalomra jutását leíró krónikás hagyomány már erdélyi gyulákról ír, mint a helyi hatalom helytartóiról. Györffy György szerint Zombor gyula fia volt Anonymus „ifjabb gyulája”. Ő mint Sarolt testvére, nagybátyja volt István királyunknak.

Számos magyarországi helység neve ma is őrzi a gyula méltóságnevet, a legismertebbpélda Gyula városa.

 

A szakrális uralkodópár tehát, akárhogy nevezzük is őket, egymás népüket vezető tevékenységét testi-szellemi és lelki síkon hozzák egyensúlyba az uralkodás okozta kettősség kiegyenlítésével.


network.hu

 

 

Szent István már a kárpát-medencei élet nyugati szomszédainak is megfelelő keresztény birodalomban gondolkodott, mégpedig úgy, hogy azt továbbra is a nemzet fölött eddig gyakorolt egyenlő önállóságra alapozza, tehát igazságosan. Hitte, hogy ő és utódai méltóbbak ennek vezetésére, mint a pápa és a német-római császár. A magyar egyházreformot ennek előkészítésére hajtotta végre a nyugati és a szkíta kereszténység egybegyúrásával, a kettő közös gondolatainak egyeztetésével (szűzanyakultusz, megváltó eljövetele), de templomba terelte be az áldozatot, és az ezt levezető liturgia nyelvét latinra változtatta.

 

Tán ez utóbbi volt az egyetlen nagy tévedése, hiszen emiatt zsugorodott össze a magyar nyelvterület az eredeti tizedére. Bakaytól tudjuk, hogy az 500 utáni nyugatra átcsoportosulás után is még több évszázadon keresztül a Kaszpi-tótól a Kárpát-medencéig elterjedt volt népünk, kultúránk, nyelvünk.

 

Magyarországon úgy maradt meg a kettős országlás, hogy eleinte (Árpád-ház kihalásáig) a mindenkori fejedelem maradt a szakrális uralkodó, a hadúr helyét pedig az országgyűlés vette át.

network.hu



Maga Mátyás király, aki látta a jövőt, és tudta, hogy utódai méltatlanok lesznek, fejezte be a Szentkorona tant, és vette el a teljhatalom utolsó lehetőségeit a királytól. Így a Kárpát-medencében olyan királyság alakult ki, ami a szakrális királyság vívmányait, eredményeit hordozta, de már nem szakrális (hanem farizeus) király és országgyűlés hozott törvényt, és a közösségek, vármegyék töltötték be a végrehajtó hatalmat és az alkotmánybíróság szerepét.

Miután (Mátyás halálával) kifogytunk koronázott szakrális uralkodókból (azok többé nem kaptak hivatali hatalmat, lásd Rákóczi, Széchenyi, és helyettük Habsburgok basáskodtak), a szakrális királyt jogutódja, a Szent Korona képviselte a közjogban.

 

 

network.hu

 

 

network.hu

A magyar apostoli királyi címer

 

 

 

Mitől szakrális vagy apostoli egy fejedelem vagy államfő?

Attól, hogy nem földi hatalmáért él, hanem azért, hogy népét üdvösségre vezesse. Tehát rá kell terelnie a népének tagjait a keskeny útra, ami az Ég kapujához visz fel. Ő teljességgel ellenérdekelt bárminemű úr-szolga viszony intézményesülésével szemben. Ő az Isten előtti egyenlőséget hivatott megteremteni és megtartani népében.
Nem véletlen, hogy Magyarországon mindenki egyforma volt, és más államokhoz képest jóval kevésbé szivárgott be nyugatról a rendiség, egészen a Habsburg uralomig.

Korabeli utazók szerint a legközönségesebb magyar is olyan büszkén járt, mint nyugaton csak királyok járnak. Hazánkban a közösségek is egyenjogúak voltak, és teljes önállóságban éltek. Ennek intézményesített változata volt az önkormányzó vármegye. De megvolt a nemzetiségi és felekezeti önállóság is, ami miatt később a székelyek külön népnek számítottak. Ezzel a legtöbb nép tudott élni, kivéve az oláhokat (azaz románokat), akik inkább visszaéltek vele.


A szakrális vagy apostoli király ellentéte a farizeus király, aki hivatali hatalmi rendet, rendiséget, azaz intézményesített úr-szolga viszonyokat teremt és tart fenn kényszerrel az országban.

A görögöknél az arkhón szó fedi a szakrális uralkodó fogalmát. A nem szakrális uralkodó neve pedig basileus (bazileusz).

 

network.hu

 

 

A szakrális királyi hatalom, az apostoli királyság eszménye, illetve az ember szellemiségének földi kötöttségektől való elválásának menetrendje a következő - írja Hajnal Gyöngyi a "Szakrális örökösödés Szent István korában és az asztrálmítoszi tér-idő elmélet" című munkájában.

 

 

 

network.hu

Magyar rpostoli királyi címer

 

 

 

 

Ha egy nép vagy egy uralkodói ciklus születésére, kiteljesedésére, hanyatlására és lappangó anyagtalan állapotára vetítjük, fölfelé vagy lefelé tartó spirálban gondolkozva, az alábbi négy szakaszt írhatjuk le:

 

A szakrálisan vezetett nép és szakrális uralkodási ciklus indulási pontjától a korábban tapasztaltak rendszerezése, társadalmi szinten a legjobb értelemben vett klasszikus női minőség kialakítása és megélése történik egészen a nép illetve az uralkodás érett, kiteljesedett állapotáig.

A szakrális örök törvénytől való eltávolodás viszont káoszosodást, az alapok, a tudás, az eredettudat elmaszatolását eredményezi és a nemzet léte alapjának elbizonytalanodását, az uralkodás létjogosultságának összetöredezését hozza magával.

 

A második szakaszban a letisztult, szakrális és természeti rend alapján az un. teremtő erők működtetése, a legjobb értelembe vett, nemes férfias működés kialakítása és hétköznapivá tétele történik. De már itt átcsaphat a teremtő erő rombolóvá, amennyiben a teremtő erőt nem az örök igazság, a szakrális és természeti rend táplálja. Itt dől el, hogy a nép vagy uralkodási ciklus felemelkedési vagy hanyatlási irányt vesz.

 

A harmadik szakaszban a harc megismerése történik, a küzdelemé, mely nemesít vagy nyomorba ránt, a mögöttes erkölcsiségtől, a szakrális rendhez való igazodás mértékétől föggően. Itt dől el, hogy a nép vagy uralkodási ciklus a felemelkedési vagy hanyatlási irányba halad tovább.

 

Az utolsó szakasz a nemesi összetartozás, a folyamatos vetélkedés, egymásban való megmérődés, erkölcsi tisztulás megélése a tét a Teremtő, az Ég Ura felé tartó nemzet-lélek illetve uralkodó számára.

 

 

 

network.hu

 

 

 

A mi földi, szakralitást nélkülöző valóságunkban azonban ugyanez a világkirályi hatalom (olyan, aminek a vezető szerepét mindenki önként elfogadja, amit mindenki által szeretett államfő irányít) illetve bármilyen apostolivá váló vezető szerep gyakorlásának ciklusa a következő:


 

Az érzékekkel felfogható gazdagság (szépség, teljesség, gyönyör, anyagi kiteljesedés stb.) elérése, látványos gyarapodás, gazdagodás irányába indulunk el;

 

az átélt és így megszerzett javak kiárasztásával, adakozással folytatódik a program, melynek részeként meg kell tapasztalni, hogy miből, mennyit, kinek és mikor szükséges továbbadnunk;

 

majd a korábbi javak hiányát éljük át (éhezés, nélkülözés következik), miközben az Ég erőbázisai hihetetlen erővel segítik a folyamatot a szellem gazdagodásának irányába;

 

lezárásként pedig megjelenik a folyamatos újratöltődés, visszatöltődés állapota, melyben az adakozás és felvétel zajlik folyamatosan, egymással öszhangban.

 

Amennyiben ez a program teljes egészében megvalósul, akkor a világi vezetésre, hatalom gyakorlására méltónak tartattunk.

 


 

Az apostoli tudat a társadalmi tudat fölött áll, de azt mindenképpen el kell érje. Mai információelméleti ismereteink szerint (Pointernet) ez a következő síkokra bontható le:

 

Az egyes síkok egymásra épülő és bővülő dimenzióknak felelnek meg, azt jelenti, hogy – az ADAT 0-dimenziós, miként bármely tény;


az INFORMÁCIÓ egydimenziós, mert releváns adat vagy azért, mert elkülönült dologként (adatként) alkalmas különbségtételre;

 

a TUDÁS kétdimenziós, amely cselekvő-, döntési vagy tervezési képességet/készséget foglal magában, illetőleg az adatok között kapcsolatokat tételez (vö. kétdimenziós információábrázolás);

 

és a KOMMUNIKÁCIÓ 3-dimenziós: pontok (ember-ember, ember-gép, gép-gép stb.) között információ közvetítésével kapcsolat (konnekció) jön létre, illetőleg az információ újabb dimenziókat vesz fel, a tér-idő dimenzióval bővül.

 

Ebben a rendszerben a TÁRSADALMI négydimenziósnak tekinthető, mert a kommunikáció relációban (visszacsatolással) valósul meg.


 


 

 

Ábramagyarázat:


Az 1. ábrán a folyamatáram-síkok beágyazódását komplexitásában 1a. és 1b. jelöléssel két irányból közelítve mutatjuk be. A folyamatáram-síkokat mindkét esetben toposzként jelenítjük meg. Információábrázolási/informatikai szempontból nézve mindegyik sík 0-dimenziós (vö. FOLYAMATÁRAMSÍK pontját az 1b. ábrán), azaz: ADATOK-nak tekinthető. Megjelenítésük viszont 2-dimenziósan, az 1b. ábrán: tér-idő dimenzióban történik. A vízszintes tengely a tér-, a függőleges tengely az idődimenziót jelöli. Az 1a. ábrán a különböző körök (=folyamatáram-síkok) 0-dimenziósak, azaz: a körök (=síkok) nagysága indifferens, beágyazódásuk egydimenziós, ami azt jelenti, hogy relevánsan adatnak tekinthetők (azonosíthatók, elkülönülnek környezetüktől). 


A folyamatáram egyes síkjai elkülönült entitásokként funkcionálnak és egymásba ágyazódnak (vö. 1. ábra 1a.). A legbeágyazottabbak az ADATOK, a legkevésbé beágyazottak a TÁRSADALMIK.


A beágyazódás szempontjából az egyes síkok 0, 1 vagy 2-dimenziós toposzok. 0-dimenziós, ha az egyes síkokat adatként ragadjuk meg; 1-dimenziósak, ha mint adatok relevanciával rendelkeznek, és 2-dimenziósak, amikor tér-idő dimenzióban toposzként fogjuk fel őket (ha toposz-jellegűk dominál).


Folyamatáram-síkok megfeleltetése


Miután láttuk, hogy a folyamatáram-síkok között az ellentmondás valóban látszólagos, az informatika társadalmi jellegének kutatása kapcsán bővítsük gondolatmenetünket az ember-gép kapcsolattal.

Ha elfogadjuk, hogy az ember-gép kapcsolat hasonlóság miatt áll fenn, akkor az egyes síkokra vonatkozóan az alábbi megfeleltetések adódnak:


FOLYAMATÁRAMSÍKOK

EMBER

GÉP

Adat(érzékelés)

AGY-alapú

hardver/szoftver

Információ

ELME-alapú

processzori/AI

Tudás

ÉRTELEM-alapú

AI/biomatikus

Kommunikáció

ÉN-tudatalapú

biomatikus/bionikus

Társadalmi

MI-tudatalapú

bionikus/??

 

A MI-tudatalapú társadalmi rend kezd hasonlítani a régi szakrális társadalmakhoz, ahol, mint a hangyáknál, közös gondolati résszel is rendelkeznek az egyedek. Mindenki elfogadja az uralkodót és mindenkinek megvan a szerepe, helye a társadalmon belül.

 

 

Ha ma lehetne szakrális uralkodónk, milyennek képzelnéd el? Mikor lenne eredményes és egyben mindenki által szerethető és főleg tisztelhető? Ki lenne rá megfelelő? És milyenné válnánk mi, szakrálisan irányított nemzet fiai és lányai?




















Címkék: apostoli királyság eszménye szakrális királyi hatalom szakrális királyság

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Farkas Endre üzente 4 hónapja

Üdvözlöm István ..
A cikket B. Klári írta , sajnos rég nem tapasztaltam , hogy "járt volna erre " .
A cikk az én meglátásom alapján nem saját tapasztalaton , hanem mások által írt információkon alapul .
Viszont , ha önnek vannak saját ismeretei a témával kapcsolatban örülnénk , ha itt megosztaná velünk ..

Válasz

Popa István üzente 4 hónapja

Tisztelt Cikk iró!

Ha ez az írás saját információ, kérem keressen a poparec@gmail.com. Sokmindenről tudnánk beszélni. Apostoli király: a mennyország és a szellemvilág áldásával uralkodó, király vagy vezető. Valóban Hunyadi Mátyás volt az utolsó szakrális uralkodó.Áldás

Válasz

Budai Sándor üzente 6 éve

Kagánok Földje
Attila és Árpád nagy Kagánok vére,
Ne feled!
Még csordogál-e szépséges, Szent Medencébe.

Ha Isten lenéz most a mennyből, szomorú és könnyes szemeket lát fentről.
De látja a szívet, a legmélyebbjéig,
És érzi, amit érzel, akár egy öröklétig.

Attila és Árpád nagy Kagánok vére,
Ne feledd!
Még csordogál-e szépséges Szent Medencébe.

Vadászni indul a büszke.
Csaholó, éhes ebek veszik körbe.
Trónt fosztanak, nagy mellényel és gőggel.
A koncon marakodnak, de osszák bő kezekkel.

Attila és Árpád nagy Kagánok vére,
Ne feledd!
Még csordogál-e szépséges Szent Medencébe.

Jól látják ezt a vadak,
Kik most jámbor birkaként csak bólogatnak.
Féltik az irhájukat, és hiába néznek, mégsem látnak.

Bár akad, egy-kettő aki már látja.
Tőrbe csalták az Erdő Népét, az egész nagyvilágba.
Elnyúlik a vadászat,
Még akad néhány vad,
És a vadászok megsarkantyúzzák lovaikat.

Attila és Árpád nagy Kagánok vére
Ne feledd!
Még csordogál-e szépséges Szent Medencébe.

Elmérték a mércét! Elszabták a zakót!
Kéjes vigyorral és undorral,
Tarolják a tarlót!
A fonalat már elveszítve,
Réges rég nem ismerik a Szent Szót!

Sámánok dobolnak a zümmögő tavaszi szélben,
Egy vad a vadászok elé áll,
És fehér zászlót tart kezében.
- Ne bántsatok minket
Hisz egyre csak fogyunk!
Lassan már egymásra rontunk,
Éhezünk és koldulunk!
- Fogjátok be száját, öljétek meg gyorsan!
Tudjátok „szólásszabadság” van!


Sámánok dobolnak a lágy tavaszi szélben,
A vadak térdre rogynak,
És könnyes szemmel, imádkoznak csendben.
Megnyílik a felhő, fény borít be mindent.
Megdobban „a szív”,
És feltűnik az Új Jel.

A szív már dobog,
Nem állíthatja meg semmi és Senki.
Isten áldása az egész erdőt megmenti.

Sámánok dobolnak az új tavaszi szélben,
A dobok hangjára kivirágzik minden.
Csodálatos az erdő, nagyon rég volt ilyen!

A vadászok ezt látván, ők is térdre rogynak.
Isten bocsánata legyen mintanyiunknak.
Lassan az erdő állatai közül kilép egy, tiszta fényben.
Ő az, akit az Isten kiválasztott már réges-régen.

Nagyon sok idő telt el eddig,
De soha ne feledd!
Attila és Árpád nagy Kagánok vére,
Még csordogál-e szépséges Szent Medencébe!

Válasz

Budai Sándor üzente 6 éve

HAZÁM, HAZÁM

Hazám, Hazám édes Hazám,
Régóta nincs, aki szóljon hozzád.
Régóta nincsen senki,
Ki hangját felemeli.
Emelné az égig,
Mennyei Édesanyánk kebeléig.
Magyarok oltalmazója, Nagyasszonya,
Szentséges Mária.
Lesznek akkor bőségben a földek,
És nem néznek Hazánkban idegennek Minket.
Emelje fel hangját, aki magyar,
Törjük meg a csendet hamar.
Szóljunk végre édes Hazánkhoz,
Imádkozzunk együtt Máriához.
Kérjük csendben alázattal,
Jöjjön el a mi időnk az Új Nappal.
Csillogó szemek néznek az égre,
A baljós felhők elvonulnak végre.
Virágba borulnak az erdők, mezők,
A bőség hullámai simogatják a legelőt.
Az igazságnak újra lesz súlya,
Más mércével mérnek a hatalomba.
A Nagy Házba, ha bemennek,
Tisztelet lesz a bent lévőknek.
Tisztelik egymást és a Népet,
A bőség, nem csak ígéret.
Mindenkinek jut belőle,
Osztják majd egyre és a kettőre!
Csak az ég tudja mikor jő el a pillanat,
Lassan gyülekeznek, az Egy zászló alatt.
Egyre gondol mindenki,
Békében, tiszta szívvel szabadnak lenni!


Budai Sándor

Válasz

Budai Sándor üzente 6 éve

A dolgokat két részre kell bontani.1 a szakrális az Isten által kiválasztott személy.Az szellemi szinten történik.Nem öröklődik,mert egyéni!!!2 a vér szerinti az fizikai szinten van és nem törvényszerű,hogy Isteni.Szerintem.

Válasz

Parragh Imre üzente 6 éve

.

Kedves Sarolta!

Volt szerencsém most olyannal találkoznom, aki 25 éve napi több órában, ilyesmiket olvas.
Hamvas Béla összes művét vagy tizedszer olvassa.
Tehát:
Egy királyt csak a népe teheti szakrálissá! Ha a nép istenhívő, imádkozik , dolgozik a királyért, de nem csak tömegesen ha nem egyénileg is, akkor a Király szakrálissá válik.
Addig szakrális a Király, amíg a népét szolgálja! Ha elfordul a népétől, elveszik a szakrálissága.
Vagyis, vagy dolgozunk, imádkozunk a királyunkért, vagy ne akarjunk semmit, még elméleteket gyártani sem!
A lehetőség adott. Mindenkinek a lelke rajta, hogy mit tesz.

Válasz

Parragh Imre üzente 6 éve

Kedves Sarolta!
A királyaink fején ott volt általában a Szent Korona. A Szent Korona összekötő kapocs az Isten és a megkoronázott között. Így jön létre a jogkiterjesztés. Ezért nem lehet királyság király nélkül.
Feltehetően Isten akarata érvényesül, amikor valakit magyar királlyá koronáznak a Szent Koronával. Ezt el kell fogadni, hisz egy haj szál sem hullhat ki az akarata nélkül.
Vagyis, itt van egy Isteni akaratú király, uralkodó. Lehet, hogy nem tökéletes uralkodó, lehet, hogy kimondottan rossz uralkodó.
Mind kettő Isten akarata! Ez is szakralitás a szememben.
Nekünk meg kötelességünk lenne Isten akarata szerint dolgozni.
Mit várunk Istentől, ha mást sem teszünk, mit szembe szállunk az akaratával?
Vagyis mi tesszük semmissé a saját szakralitásunkat!
De a másén lovagolunk!

Válasz

Parragh Imre üzente 6 éve

Kedves Endre!

Azt hiszem, egyet kell Veled értenem.
Ezt kiegészíteném azzal, hogy mostanában egyre kapok különböző elméleteket. Ezek az elméletek arra jók, hogy az illető felállítson egy olyan követelményt, ami igazolja, hogy miért nem akar tenni semmit.
A szakralitás is egy olyasmi fogalom, mint a "jó". van akinek jó, van akinek nem jó. Lehet vitázni, mert ugye az látványos, és kevésbé fárasztó, mint tenni.
A magyar annyi elméletet szült, hogy ennyi energiával már a Hazát rendbe tehette volna.
A szakralitást hagyjuk meg a hitnek, a vallásnak. Értelmezzék, vitassák!

Válasz

Farkas Endre üzente 6 éve

Szia Imre .

Szerintem legelőször is azt kellene tísztán látni,gofy egyáltalán mit jelent az újabban elég sokat használt szakrális szó.Nekem nagyon úgy tünik ,hogy ez nem egy régi magyar szó,nem tudom mióta használatos de egyszerüen nem fejezi ki magyarul a valós jelentését.Biztos bagyok bent,hogy volt erre valamikor egyértelmüen érthető saját szavunk is.

Az én értelmezésemben a jelentésének minimum annyinak kell lenni,hogy fizikailag sérthetetlen.De a sérthetetlen fölött van még egy olyan fokozat is ami a fizikai világban az ember tudat általi teremtő képességét jelenti.Sajnos erre sincs külön más szavunk,erre is általában a szakrális a használatos pedig elég nagy a különbség .
Most maradjunk csak az elsőnél,mert sokat hallani ezt a szót tárgyra ,helyre használva is amelyek biztos,hogy nem rendelkezhetnek teremtő erővel,csak védelemmel.

Maradva ennél a lehetőségnél ,ha ezt magyarul érthető szóval -amelynek egyből tísztán értjük a jelentését fejezzük ki mindjárt más a hatása.
Ez pedig nem más mint fizikailag sérthetetlen ,aki ilyen képességgel rendelkezik azt fizikailag bántani nem tudják.

Tehát mennyivel másképp hangzik az,hogy pl.a fizikailag sérthetetlen Kurszán fejedelmet meggyílkolták.
Itt így már egyből ki tünik az ellentmondás .Valóban fizikailag sérthetetlen volt? Ha igen akkor ,hogy tudták mégis meggyilkolni,vagy esetleg még sem ő volt a fizikailag sérthetetlen.esetleg valami miatt éppen el veszítette ezt a képességét.

Ahogy Mátyás király mondta Isten által uralkodó királynak lenni annyit jelent mint állandó Isten ítélet alatt lenni.Ez nyílván jelenti azt is,hogy ezáltal ezt az isteni védelmet bármikor el is lehet veszíteni.De amig ez meg van addig Isten ,vagyis az Élő Égi Igazság minden körülmények között megvédelmezi kiválasztottját.

A szakralitás nem alapból örökletes képesség.Abban,hogy ki milyen eséllyel érheti el ezt valószinű számítanak bent a fizikailag öröklött adottságok ,valamint a lelki minőség.Meg természetesen annak a tovább adása az utódnak,hogy egyáltalán mi is ez,hogy müködik,hogy lehet elérni,vagyis a ránevelés.De az,hogy valaki eléri-e mindig a saját leélt életminősége,tudati akarat ereje a legfőbb meghatározó .
Egyébként ahogy én látom a Magyarok közül ez bárki számára elérhető lehet amig őszintén ,Igazságban és feltételek nélkül bizva az Igazság vagyis Isten erejében él
Éppen ezért volt a Magyarok és tesvér népeik ellen ez a szinte egész jelenlegi civilizációnkat meghatározó harc.Mert amig csak egy ember is van aki rendelkezik ennek a képességnek a lehetőségével addig a minket támadóknak soha nem lehet teljes a hatalmuk.

Ebben a harcban egyik legfontosabb lépésük volt az ehhez kapcsolódó lehetőleg minden tudás eltüntetése.Mert ahhoz,hogy ezt valaki meg tudja valósítani alapvető feltétele az,hogy neki ezt tíszta szívvel,őszíntén akarnia kell.Ha pedig valaki soha nem hallott ilyenről,sőt a társadalom már úgy van nevelve,hogy alapból hülyének és gyógyításra szorúlónak nevezik aki erről beszél akkor annak bizony nincs egyszerű dolga.Alapvető feltételei még pl az Igazságba vetett feltétlen hit,minden negativ gondolati energia megszüntetése ,ebben van a gyűlölet ,félelem ,büntudat,kishitüség stb.
A társadalom éppen ezért úgy van felépítva,hogy lépten nyomon ezeket váltsa ki az emberekből.

Persze vannak akik irányitják ezt a társadalmat és jól élnek .Ők már leélt életük miatt képtelenek ezen képesség elérésére,őket használja irányítottan a hatalom akár tudtukon kivül is ,(de találkoztam olyannal is aki tudatában van némi rész igazságoknak és tudatosan végzi ezt a tevékenységét)az emberek irányítására,terelgetésére.
Nekik viszont szükségük a negativ szellemi energiákra,nekik ez a táplálék,ez erősíti őket.Ezért nem hogy nem zavarja őket,hogy gyűlölik őket az emberek,inkább tudatosan akarják ezt,ezért tesznek,hogy így legyen ,örülnek ennek.

Válasz

Parragh Imre üzente 6 éve

Szerintem nagyon óvatosan kell bánni a szakrális király kifejezéssel.
A kettős fejedelemségek idején volt egy "világi" és egy szellemi fejedelem.
Amikor bejöttünk /szándékosan nem írom Árpád nevét/, akkor volt egy főfejedelem, Kurszán. A főfejedelemségét támaszthatja alá az a tény is, hogy a németek 902 vagy 904-ben őt hívták tárgyalni, nem Árpádot!
A tárgyalás során orvul legyilkolták Kurszánt és a kíséretét.
Ekkor lépett színre Árpád, beolvasztotta Kurszán két törzsét a magáéba, magához ragadta a hatalmat, megszüntette a kettős fejedelemséget.
Történészek szerint Kurszán Árpád apjának a testvére, de valószínűbb, hogy Árpád idősebb testvére volt.
Kérdés, a szakralitás örökletes, vagy "terem"?
Ha örökletes, akkor Árpád utódai nem lehettek szakrálisak. Akár trónbitorlóknak is nevezhetőek.
Amennyiben a Szakrális király "terem", úgy lehet, hogy a szakralitása a királynak csak az élete végére derül ki.
Vajon ki dönti el, hogy szakrális egy király, vagy csak "sima" király?
Egyesek szakrálisnak vélik, mások nem?
Árpád leszármazottjai /egy kósza követelőző kivételével/ leány ágon vannak. Itthon és a világban nagyon sokan. Ők lehetnek szakrálisok?
Kurászán egyenesági leszármazottjai sokan élnek itthon.
Vajon Ők mind szakrálisok?

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

Farkas Endre 1 hete új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu